:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - حجاب و پوشش موجب مصونیت و حفاظت زن در برابر آلودگی هاست - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجاب و پوشش موجب مصونیت و حفاظت زن در برابر آلودگی هاست

پایگاه خبری تحلیلی بام ایران خبر , 11 شهريور 1392 ساعت 12:59

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: پوشش و حجاب مناسب و خوب نقش موثری در حفظ عفت و پاکدامنی در جامعه دارد.


به گزارش جهانبین،  حجت الاسلام والمسلمین علی ربانی گلپایگانی در نشست زن و سبک زندگی اسلامی در شهرکرد گفت: خداوند به زن و مردی که کار شایسته انجام دهد حیات طیبه می دهد و فرقی بین زن و مرد در این خصوص نیست.

ربانی با اشاره به آیاتی از سوره نحل حیات طیبه را همان سبک زندگی دانست که خداوند به مردان و زنان مومن عطا می کند و موجب رستگاری بشر است.

وی نقش زن در جامعه اسلامی را از نظر کمی با نقش مرد برابر دانست و تصریح کرد: از نظر کیفی نقش زن از نقش مرد پر رنگ تر است چرا که تربیت فرزندان بیشتر با مادر است.

استاد حوزه نقش زنان را به عنوان شاکله نصف جامعه اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: زنان در نقش مادر، همسر، معلم و مربی نیروی فعال جامعه هستند.

وی با اشاره به آیه 26 سوره اعراف فلسفه لباس بدن را پوشاندن معایب و زشتی ها و هم زینت بخش بودن و عفاف داشتن دانست.

ربانی از تقوا و پرهیزگاری به عنوان لباس باطن و روح یاد کرد و اظهار داشت: داشتن لباس تقوا برای پوشاندن رذائل اخلاقی درونی برتری دارد.

وی با اشاره به آیه 187 سوره بقره بیان داشت: تعبیر مرد لباس زن و زن لباس مرد است یعنی همسران باید نقش پوشش و لباس را برای هم داشته باشند یعنی موجب آراستگی و جمال و جلال هم و پوشانده عیوب و بدی های هم باشند.

ربانی در خصوص آداب پوشش گفت: خداوند از پوشیدن لباس شهرت و لباسی که انسان را انگشت نما کند و لباس جنس مخالف و لباسی که اشاعه بی حیایی و بی عفتی باشد بیزار است.

وی رابطه لباس و پوشش و عفت را دو سویه دانست و بیان داشت: پوشش مناسب و خوب به خصوص از سوی زنان نقش موثری در پاکدامنی و حفظ عفت در جامعه دارد.


کد مطلب: 8550

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8550/حجاب-پوشش-موجب-مصونیت-حفاظت-زن-برابر-آلودگی-هاست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir