کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اندیشمند دین و سیاست در شهرکرد:

بخشش عوامل فتنه 88 خیانت به انقلاب و مردم است

بام ایران خبر , 7 شهريور 1392 ساعت 10:47

حجت الاسلام والمسلمین علی ثمری گفت: بخشیدن عوامل فتنه و نادیده گرفتن عملکرد آنان در حوادث سال ۸۸ خیانت به انقلاب و مردم است.


به گزارش جهان بین، حجت الاسلام والمسلمین علی ثمری، اندیشمند مسائل دینی و سیاسی، در طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد استفاده از زبان و بیان را نعمت بزرگ و آسمانی دانست که محدوده برخورداری از آن باید حفظ شود.

ثمری با تاکید بر سنجیده سخن گفتن تصریح کرد: انسانی از سبک زندگی اسلامی برخوردار است که همه اعمال او از کیفیت زندگی، عبادت و بندگی، رفتار و کردار و گفتار او مورد تایید شارع مقدس باشد.

وی با اشاره به وجود یکصد گناه کبیره برای زبان گفت: بالاترین کرامت انسانی را کسانی دارند که حرفی که می زنند و سخن و کلامشان مفید فایده باشد چرا که قدر و اندازه انسان به حرف زدن اوست.

استاد حوزه علمیه از سکوت توام با فکر به عنوان بالاترین مرتبه بندگی یاد کرد و اظهار داشت: نشانه انسانهای فرهیخته و فهیم سکوت با تفکر است.

وی سنجش حرف و سخن، توجه به شان خود و مخاطب، صلاح بودن و تطابق با چارچوب های فرهنگی جامعه، تسلط و معلومات داشتن و برای خدا و در جهت خدا بودن را از جمله ویژگی های شیوه سخن گفتن و بیان عنوان کرد.

ثمری کامل شدن حجت عقل و پیدا کردن راه خروج از مشکلات و شیوه برخورداری از نعمات را از جمله آثار مراقبت از سخن و بیان دانست و گفت: طبق روایتی از حضرت عیسی(ع) بندگی ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن سکوت است.

وی سکوت در شبهات و وقتی فضا غبار آلود و مشکوک است، سکوت هنگام ناراحتی و عصبانیت، سکوت در برابر افراد احمق و نادان و سکوت در برابر هیجانات اجتماعی را سکوت ممدوح دانست.

استاد حوزه و دانشگاه سکوت در تشییع جنازه، قبرستان، عیادت مریض، زیارت بزرگان، در هنگام گرفتاری و مصیبت و در جلسات و مباحث علمی و مساجد را از جمله جاهایی که سکوت در آنجا توصیه شده برشمرد.

وی سکوت در هنگام دفاع از حقیقت و حفظ ارزشها را سکوت مذموم دانست و گفت: در جریان فتنه ۸۸ مقام معظم رهبری فرمودند: سکوت افرادی که اعتبار دارند و کلامشان متنفذ است در بین مردم خیانت است.

ثمری با انتقاد از کسانی که اکنون تریبون به دست گرفته و با اشاره به زمان صدر اسلام با این عنوان که پیامبر ابوسفیان را بخشید به دنبال تطهیر فتنه گران اند تاکید کرد: بخشیدن عوامل فتنه و نادیده گرفتن عملکرد آنان در حوادث سال ۸۸ خیانت به انقلاب و مردم است.

وی گفت: کسانی که در فتنه بازیگر زمین دشمن شدند و به انقلاب و امام و نظام خیانت کردند قابل بخشیدن نیستند./انتهای خبر


کد مطلب: 8500

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8500/بخشش-عوامل-فتنه-88-خیانت-انقلاب-مردم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir