کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خشکسالی وکم توجهی:

درست است روستایی هستیم ولی برای تهیه نان خود گندمی نداریم

4 شهريور 1392 ساعت 14:08

کاکلک روستایی است در 20 کیلومتری شهركرد،اما اهالی آن از حداقل امكانات زندگی برخوردارند.



به گزارش جهانبین نیوز، روستای \'کاکلک\' با 700 نفر جمعیت  روستایی است كه 20کیلومتر بیشتر تا شهر فاصله ندارد، اما وضعیت و امكانات آن كیلومترها با شهرنشینان فاصله داشته و مردم ساكن آن از مشكلات عدیده ای رنج می برند.

فقدان مدرسه راهنمایی و دبیرستان، وسایل حمل و نقل عمومی، نانوایی،  مغازه میوه فروشی و تره بار، امکانات فرهنگی_ ورزشی و تفریحی، جاده نامناسب و بیکاری از جمله مشكلاتی بود كه مردم روستا با آن مواجه هستند و از مسوولین خواستار حل هرچه سریعتر آنها را دارند.
زمانی كه قصد حضور در جمع مردم کاکلک را داشتم دو چیز نظرم را جلب كرد، یكی فقدان مدرسه، دبیرستان و دیگری نبود وسیله حمل و نقل برای عبور و مرور دانش آموزانی که برای ادامه تحصیل مجبورند به شهرهای اطراف مراجعه کنند.
پس از هم كلام شدن با عده ای از اهالی کاکلک، همگی آنها از مشكلات موجود لب به انتقاد و گلایه گشوده و خواستار حل آنها بویژه با توجه به فصلهای سرد سال و بارندگیها شدند.
خانم رحیمی 38ساله در خصوص مشكلات روستا گفت: متاسفانه این روستا دارای مشكلات زیادی است كه یكی از آنها نبود مینی بوس یا تاکسی است که عبور و مرور بسیار سخت می شود. افرادي که براي انجام امور اداري و بانکی و درمانی به مرکز شهرستان مي روند، ناچارند از وسايل شخصي اعم از موتورسيکلت يا خودروهای عبوری استفاده کنند که از لحاظ امنیتی مشکل ساز است.

خانم حسینی اظهار می‌دارد: با توجه به اینکه مسیر چالشترتا کاکلک آسفالت است، از مسؤولان شرکت اتوبوسرانی درخواست می‌کنیم که برای آمد و شد اتوبوسهای خط واحد به این روستا نیز برنامه ریزی کنند.

 یکی دیگر از اهالی این روستا نیز از مسؤولان برای آسفالت معبر اصلی محله در سال گذشته و جدول گذاری برخی از کوچه‌های اصلی، قدردانی و خواستار تسریع در روند آسفالت و جدول گذاری همه کوچه‌ها می‌شود.

 باقری می‌افزاید: آسفالت برخی از مسیرهای اصلی این محل باعث خوشحالی فراوان مردم شد، اما هنوز تعداد زیادی از کوچه‌ها آسفالت نشده است و با توجه به بارندگی‌های فصل های پیش رو، ساکنان این کوچه‌ها در وضعیت نامناسبی به دلیل ایجاد گل و لای و مشکلات بهداشتی به سر می‌برند و انتقال گل و لای به کوچه‌های آسفالت شده باعث کاهش عمر آسفالت می‌شود.

 محمد رحیمی جوان 20 ساله ساكن روستای کاکلک نیز عدم وجود امكانات تفریحی و رفاهی در روستا را از دیگر مشكلات موجود برشمرد و اظهار داشت: روستا از هیچ امكاناتی تفریحی نظیر بوستان برخوردار نیست و فرزندان این روستا به جای بازی در مكانهای تفریحی در كوچه هایی كه خالی از زباله نیستند مشغول بازی و سرگرمی خود هستند كه برای آنها خطرات زیادی نظیر بیماری را به همراه خواهد داشت.

 کمبود مدرسه

 یکی دیگر از اهالی به کمبود مدارس در این روستا و رفت و آمد دانش آموزان برای تحصیل به مرکز شهر نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: تردد نداشتن وسایل حمل و نقل عمومی به یکی از دغدغه‌های والدین به ویژه والدین دانش آموزان دختر تبدیل شده است.

 کریمیان می‌افزاید: از مسؤولان می‌خواهیم برنامه‌ای ترتیب دهند که با توجه به آسفالت بودن مسیر اصلی، اتوبوسهای خط واحد حداقل در زمان شروع به کار و تعطیلی مدارس، دانش آموزان را جا به جا کنند.

 یکی دیگر از ساکنان این منطقه نیز می‌افزاید: بیکاری در بین مردان این سکونت گاه بیداد می‌کند و غالب کسانی هم که به حساب خودشان سر کار می‌روند، کارگران روز مزدی هستند که یک روز کار دارند و 10 روز دیگر بیکار هستند.

 نصیری می‌گوید: شاید برخی احساس کنند که با زندگی در این روستا خو گرفته و کاستی‌های آن به چشممان نمی‌آید، اما گناه کودکان ما چیست که نباید از آینده‌ای بهتر برخوردار باشند؟

 یکی دیگر از ساکنان روستا نیز می‌گوید: این منطقه دارای 700 نفر جمعیت است، اما متأسفانه از امکانات مدرسه، نانوایی، میوه فروشی وتره بار محروم است. درست است که ما روستایی هستیم ولی مزارع و باغات ما دچار مشکل کم آبی هستند به طوری که سالهاست مزارع ما خشک شده و هیچ گونه برداشت کشاورزی نداشته ایم به طوری که برای تهیه نان خود گندمی نداریم و مجبوریم به نانوایهای نافچ مراجعه کنیم که آن هم به دلیل نبود وسیله حمل و نقل با مشکل مواجه می شویم.

 کریمیان در ادامه کمک مسؤولان برای برطرف شدن مشکلات این روستا را خواستار می‌شود و از نبود فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه عمومی و فضاهای ورزشی در این روستا اظهار گلایه می‌کند.

 گفتنی است بسیاری از قاریان و حافظان قرآنی که در مسابقات بین المللی و کشوری جزء برترین ها هستند، ساکن همین روستا می باشند. روستای کاکلک افتخارحضور خانواده شهیدانی را دارد که با رشادتها و جانفشانی های خود در 8 سال دفاع مقدس به کشور عزیزمان ایران عزت دادند، رزمندگان کم سن و سالی که به صورت داوطلب بسیجی در میدان جنگ به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.


کد مطلب: 8418

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8418/درست-روستایی-هستیم-ولی-تهیه-نان-خود-گندمی-نداریم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir