کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملکرد دولت و مجلس در قبال حماسه سیاسی مردم

انعکاس آرای مردم در مجلس، پژواک مطالبات مردم به هیئت دولت

پایگاه خبری تحلیلی بام ایران خبر , 29 مرداد 1392 ساعت 16:49

هیئت محترم دولت! حواستان جمع باشد مردم حساب خود را با فتنه جدا کرده اند و فتنه گران را از خودشان نمی دانند و به کسانی که در فتنه امریکایی اسرائیلی و انگلیسی نقش داشتند زمامداری امور خود را نخواهند داد.


به همت دولت و مجلس حماسه ای که مردم در 24 خرداد ماه آفریدند در 24 مرداد یعنی با کمترین فوت وقت به ثمر نشست و تکلیف اکثریت کابینه دولت یازدهم مشخص شد و مجلس توانست به 15 وزیر از 18 وزیر پیشنهادی دکتر روحانی رای اعتماد بدهد.

در این مورد چند نکته اساسی حائز اهمیت است:

1- باید از دکتر روحانی به خاطر معرفی کابینه ای که اکثریت آنها در عرصه کلان مدیریت کشور نقش تاثیر گذاری داشته اند تشکر کرد، وزرایی که همگی مثل رئیس دولت در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران مواضع بسیار صریح و روشن گرفتند و حتی به شبهاتی که در خصوص فتنه 88 وارد شده بود پاسخ داده و با استفاده از عنوان "فتنه" برای حوادث سال 1388 آب سردی بر آتش فتنه گران داخلی و خارجی ریختند.

2- عملکرد مجلس هم قابل تقدیر است که علی رغم موضع گیری های برخی از نمایندگان در روز اول که کمی ناراحتی اذهان عمومی را در پی داشت ولی در نهایت در یک تلاش چهار روزه توانست رای مردم در 24 خرداد را پژواک دهد و به اکثریت کابینه رای اعتماد داده و این در شرایطی بود که برخی رایزنی ها و شنیده ها قبل از برگزاری مراسم رای اعتماد حکایت از نتایج دیگری داشت و این مسئله نشانگر این واقعیت است که در نظام جمهوری اسلامی جلسات نقد و سخنرانی نمایندگان مجلس و از طرف دیگر پاسخگویی وزیران پیشنهادی و دفاعیات رئیس جمهوری صوری و ظاهری نیست بلکه عامل اساسی در اخذ رای اعتماد و عدم آن در نزد نمایندگان مجلس است.

3- نکته پایانی نحوه رای اعتماد نمایندگان مردم به وزرای پیشنهادی است و این مسئله هم پژواکی از خواسته مردم است و در طی آن افرادی که وابستگی خاصی به فتنه داشتند رای نیاوردند و وزرای اقتصادی کابینه یازدهم صاحب بیشترین رای شدند و این یعنی اینکه هیئت محترم دولت حواستان جمع باشد مردم حساب خود را با فتنه جدا کرده اند و فتنه گران را از خودشان نمی دانند و به کسانی که در فتنه امریکایی اسرائیلی و انگلیسی نقش بازی کرده اند زمامداری امور خود را نخواهند داد.

 از جهت دیگر خواسته ها و مطالبات مردم در زمینه مسائل اقتصادی است که دغدغه امروز مردم است و دیدیم که نمایندگان مردم هم به تیم اقتصادی دولت اعتماد کردند تا مشکلات مردم هر چه سریع تر مرتفع گردد پس اکنون زمان کار و تلاش در جهت حسن اعتماد ملت است.

مجتبی صالحی فر


کد مطلب: 8283

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8283/انعکاس-آرای-مردم-مجلس-پژواک-مطالبات-هیئت-دولت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir