کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درگیری مسلحانه طرفداران مرسی در خیابان‎های قاهره؛

ارتش مصر به سوی گلدسته‌های مسجد الفتح آتش گشود

خبرگزاری رسانيوز , 27 مرداد 1392 ساعت 10:05

نیروهای ارتش مصر با محاصره مسجد الفتح قاهره که طرفداران مرسی در آن تحصن کرده‎اند به سوی گنبد و گلدسته‌های این مسجد آتش گشود.


به گزارش جهانبین نیوز، ارتش مصر امروز پس از متفرق کردن متحصنین طرفدار محمد مرسی، رییس جمهور مخلوع این کشور از مسجد الفتح منطقه رمسیس در قاهره به درگیری مسلحانه با شماری از مسلحان ناشناس پرداخت.
در تصاویری که هم اکنون از برخی شبکه‌های ماهواره‌ای درحال پخش است، حضور شماری از مسلحان ناشناس در گلدسته‌های مسجد الفتح موجب تیراندازی نیروهای ارتش به سمت این مسجد شده است.
این در حالی است که احمد عارف، سخنگوی اخوان المسلمین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره با تاکید بر اینکه تظاهرکنندگان هیچگونه سلاحی را در اختیار ندارند، گفت: ارتش مصر به منظور توجیه سرکوب تظاهرکنندگان درصدد القای حضور نیروهای مسلح در بین متحصنین مسجد الفتح است.
وی افزود: هیچ گونه راهی برای ورود تظاهرکنندگان به گلدسته‌های مسجد الفتح قاهره وجود ندارد و ادعای ارتش مبنی بر حضور مسلحان ناشناس وابسته به متحصنین دروغ است.
منطقه رمسیس قاهره در یکی دو روز اخیر شاهد درگیری‌های شدیدی بین طرفداران اخوان المسلمین و نیروهای ارتش بوده است که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تظاهرکنندگان منجر شده است.
الیوم السابع نیز در گزارشی نوشت: شاهدان اعلام کردند همزمان با یورش نیروهای امنیتی مصر به محل تحصن هواداران محمد مرسی رییس جمهور معزول این کشور در میدان النهضه در قاهره، طرفداران مرسی نیز از داخل پارک اورمان در نزدیکی میدان النهضه به طرف نیروهای امنیتی تیراندازی می کنند.
به گفته شاهدان عینی بر اثر شدت تیراندازی در میدان النهضه ساکنان خیابان های اطراف این میدان خانه های خود را ترک کردند و نیروهای امنیتی مصر نیز از ورود خبرنگاران به نزدیکی میدان النهضه جلوگیری می کنند .
گفتنی است با وجود اینکه ارتش مصر هرگونه تظاهرات در این کشور را ممنوع کرده، رهبران اخوان المسلمین بر ادامه تظاهرات تا بازگشت محمد مرسی به حکومت تاکید کرده اند. کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز با اعمال سیاست ها دوگانه و رای ایجاد اختلاف بیشتر از هر دو گروه به صورت مخفیانه حمایت می کنند.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه ای کشتار مردم در این کشور را محکوم کرده و طرفین را به گفت‎وگوی ملی بدون توجه به دخالت های خارجی دعوت کرد.


کد مطلب: 8203

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8203/ارتش-مصر-سوی-گلدسته-های-مسجد-الفتح-آتش-گشود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir