کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با جهان بین:

اوضاع اقتصادی کشور، برنامه ها و برائت برخی وزرا از بحث فتنه، اخذ رای اعتماد آنان را قطعی تر کرد

26 مرداد 1392 ساعت 12:05

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بحث فتنه یکی از مهمترین خط قرمزهای نمایندگان برای رای اعتماد وزرابود اما شرایط سخت اوضاع اقتصادی کشور، برنامه ها و برائت برخی وزرا از بحث فتنه، اخذ رای اعتماد آنان را قطعی تر کرد.



امیرعباس سلطانی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در پاسخ به این سوال که چرا برخی از وزرای پیشنهادی که بعضا حامی فتنه88 بوده اند، از مجلس رای اعتماد گرفتند، گفت: این وزرا با توجه به صحبت ها و دفاعیه های خود در مجلس اعلام کردند که واقعا از فتنه 88 برائت جسته و فتنه را محکوم می کنند.
وی، وزارت نفت را یکی از وزارت های حساس دولت دانست و گفت:این وزارتخانه امروز، که نیاز اصلی مردم به نفت دوچندان شده است، در جایگاه خطیر و فوق العاده ای قرار دارد و بدون داشتن وزیر مناسب، کشورمان روز به روز دچار زیان های زیادی می شود.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، هیچکدام، خالی از اشکال نبودند، اظهار داشت:تفکر مهندس زنگنه؛ وزیر نفت،  فاصله زیادی با شرایط روز صنعت نفت کشور دارد و دید آرمانی وی نسبت به مسائل، این احساس را القا می کند که با دید مثبت و قاطعیتی که در نحوه بیان وی موج می زند می تواند تمامی مسائل و معضلات امروز وزارت نفت را در زمان محدودی حل و فصل کند .
امیرعباس سلطانی گفت: اکثر قریب به اتفاق نمایندگان، بر اخذ رای اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توافق داشتند و معتقد بودند که آقای نجفی با سوابق درخشان خود می توانست از حقوق فرهنگیان به خوبی دفاع کند.
وی افزود: بیش از 90درصد نمایندگان وزرا،با ادبیات پسندیده ای مخالفت یا موافقت خود را در صحن مجلس بیان داشتند و مابقی باید اخلاق اسلامی و شرعی را در دفاع یا مخالفت خود رعایت می کردند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به شیطنت برخی رسانه ها مبنی بر تهدید رئیس جمهور برای اخذ رای اعتماد به کابینه خاطر نشان کرد: این مساله از ریشه ، کذب است و گفتمان آقای روحانی به عنوان کسی که شرایط و جایگاه مجلس را تجربه و درک کرده است، اینگونه نیست و نمایندگان مجلس در صورت تهدید به این امر، به هیچ یک از وزرا رای نمی دادند.
وی کار رسانه ملی در پخش همزمان اخذ رای اعتماد وزرا را اقدامی موثر و نیکو دانست و افزود: این، حق مردم است که بدانند چه کسانی و چگونه به عنوان مسولان کشوری انتخاب می شوند.
وی در پایان، زمان معرفی سه وزیر پیشنهادی توسط رئیس جمهور را تا سه ماه دیگر اعلام کرد./انتهای پیام/ح


کد مطلب: 8165

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8165/اوضاع-اقتصادی-کشور-برنامه-برائت-برخی-وزرا-بحث-فتنه-اخذ-رای-اعتماد-آنان-قطعی-تر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir