کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرکرد:

نقطه ی آسیب کشورهای منطقه اختلاف شیعه و سنی است

25 مرداد 1392 ساعت 12:05

دکتر شیخ الاسلام، مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت های نظامی حزب الله علیه آمریکا و اسرائیل بسیار خوب است اما آنچه که امروز نقطه ی آسیب ماست اختلاف شیعه و سنی است که از این طریق استکبار بر کشور های منطقه حکومت می کند.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، دکتر حسین شیخ الاسلام در جمع دانشجویان طرح ولایت کشوری در شهرکرد درخصوص تاریخچه ی اشغال فلسطین و اهمیت خاورمیانه گفت: از ابتدای تاریخ همیشه همزمان با جبهه ی حق، جبهه ی باطل نیز وجود داشته است و به مقابله با آن برخاسته است.

وی افزود: بیشترین اهمیت خاورمیانه به خاطر نفت این منطقه و ارتباط ۳ قاره ی کهن یعنی آسیا، اروپا و آمریکا و تأثیر پذیری از فرهنگ ۳ قاره می باشد، که به همین دلیل بسیاری از پیامبران در این منطقه نازل شدند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰سال پیش مشخص شد که هرکس که جریان نفت را اداره کند می تواند دنیا را اداره کند و نفت حیات و انرژی جهان است؛ به طوری که وقتی مردم به آن وابسته شدند دیگر نمی توانند از آن جدا بشوند.

شیخ الاسلام بیان داشت: در سال ۱۸۵۷آمریکا به اولین چها نفت در کشور خود دست یافت و پس از آن نفت جایگزین زغال سنگ در کل کشور شد و پس از چند سال استکبار جهانی متوجه بیشترین منابع نفت در جهان و اهمیت آن شد.

وی با اشاره به روند تولید نفت و گاز در زیر زمین خاطرنشان کرد: اداره منابع نفت بسیار پر اهمیت است زیرا نفت با ضریب بازیافت های متغیری از زمین بیرون می آید.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: استکبار جهانی به دنبال بدست آوردن منابع نفت، منطقه ی خاورمیانه را در دست خود گرفت و در این راستا یهودیان با شعار «از نیل تا فرات»، شروع به مهاجرت به فلسطین کردند و به شکل های مختلف زمین های آنها را گرفتند.

شیخ الاسلام یادآور شد: بین نیل تا فرات منابع نفتی فراوانی قرار می گیرد و آب راه های مانند کانال سوئز، باب المندب و تنگه ی هرمز این منابع نفتی را به اروپا و آمریکا منتقل می کند که برای تحقق این شعار به قتل و کشتار متوسل شدند.

وی گفت: در سال ۱۹۲۱در جامعه ی ملل، حکومت یهودیان تصویب و در سال ۱۹۴۷، قطعنامه ی تقسیم فلسطین مصوب شد که طی آن ۵۳درصد توسط یهودیان،۴۶درصد توسط فلسطینی ها و ۲در صد هم به طور بین المللی اداره شود که این ۲درصد همان قدس است.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال ۱۹۴۸، بیش از ۷۸ درصد از فلسطین توسط صهیونیست ها اشغال شد و در سال ۱۹۶۷، بقیه فلسطین، منطقه ی جولان در سوریه، صحرای سینا در مصر و وادی العرب در اردن توسط صهیونیست ها اشغال شد.

شیخ الاسلام بیان داشت: در سال ۱۹۷۳، عرب ها با همکاری هم به صهیونیست حمله می کنند و در ابتدا پیشروی هایی هم می کنند اما با رسیدن نیروهای آمریکایی به ۱۰۰ کیلومتری قاهره، عرب ها تسلیم می شوند و عقب نشینی می کنند.

وی افزود: در این سال ها پس از اشغال منطقه ی جدیدی از سوی صهیونیستها، طرح های سازش مطرح می شد که نتیجه ی آن تثبیت سازی مناطق اشغال شده برای صهیونیست بود؛ به گونه ای که طی طرح کمپ دیوید، کشور مصر به عنوان بزرگترین کشور عربی، اسرائیل را به عنوان یک کشور قبول می کند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این سال ها شاه ایران بعد از کودتای ۲۸ مرداد، جریان نفت را به سمت آمریکا می برد و انها با اداره ی تنگه ی هرمز و نفت ایران، دنیا را اداره می کنند.

شیخ الاسلام خاطر نشان کرد: در این دوران انقلاب اسلامی ایران با یک روشی که مخالف با روش های معمول در دنیا بود به پیروزی رسید؛ که این تقاوت در سه عنصر رهبری، اسلامی و مردمی بودن این انقلاب بود.

وی تأکید کرد: در انقلاب اسلامی، مردم به صورت قربت الی الله وارد عرصه شدند و این موضوع به همه ثابت کرد که مردم با حضور در صحنه های مختلف، ابزار تغییر هستند و این نوع انقلاب به کشور های منطقه منتقل شد.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: آمریکایی ها یک فرماندهی خاص برای خلیج فارس ساخته اند که نیروی هوایی آن در قطر، نیروز زمینی در کویت و نیروی هوایی آن در بحرین مستقر است و با این قدرت تمام تلاش خود را برای حکومت بر منطقه انجام می دهد.

شیخ الاسلام یادآور شد: امام خمینی (ره) یک مشکل اساسی دنیای آن موقع را پاسخ داد و در مرحله ی بعد نهادینه ساخت؛ به گونه ای مردم ان زمان دین را از سیاست جدا می دانستند؛ اما امام خمینی (ره) با نظریه ی ولایت فقیه، دنیا و آخرت، دین و سیاست، و ماده و معنا را یکپارچه کرد.

وی افزود: این نظریه توسط شاگردان او خصوصاً شهید بهشتی در قانون اساسی ما گنجانده شدغ البته این نظریه از زمان های قبل مطرح بود اما توسط امام خمینی (ره) مردم سالاری دینی در چهارچوب احکام دین اسلام نهادینه شد.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در زمان شاهنشاهی برنامه استکبار به نوعی بود که مردم منطقه را بر اساس ملیت ها تقسیم کنند و ملی گرایی را رواج بدهند و تا حدی در کشورهای منطقه به نتیجه رسیدند.

شیخ الاسلام گفت: پس از مطرح شدن مسئله قدس و روز قدس از جانب امام خمینی(ره) اولین ملتی که به آن پاسخ دادند ملت مصر بود که به شدت توسط دولت خود سرکوب شدند.

وی افزود: سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اشغال سرزمینهای منطقه توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه تا بیروت آمد و در آن زمان حزب الله فقط مقاومت می کرد.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از تاریخ ۲۳ مرداد ماه جنگ های لبنان و اسرائیل ادامه داشت و در نهایت با مقاومت حزب الله تمام شد اما تا سال۲۰۰۰ جنگ ها ادامه داشت و در این سال کل لبنان آزاد شد.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: جنگ های اسرائیل و حزب الله تا سال۲۰۰۰ ادامه داشت و این مقاومت ها به دست فرزندان امام خمینی(ره) یعنی حزب الله انجام گرفت و اسرائیل برای اولین بار خاک اشغال شده توسط خود را بدون سازش از دست داد.

وی افزود: در سال ۲۰۰۶ اسرائیل برای نابودی حزب الله به لبنان حمله کرد و پس از شکست مفتضحانه خود در مدت ۳۳ روز آتش بس را اعلام کردند و از ان پس قدرت حزب الله برای همه آشکار شد.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سال ۲۰۰۸ غزه پس از ۴ سال محاصره با مقاومت ۲۲ روزه و با حمایت های ارتش حزب الله آزاد شد و این عدد مقاومت در سال ۲۰۱۲ به ۸ روز کاهش یافت.

شیخ الاسلام اذعان داشت: در جنگ ۸ روزه موشک های ساخت ایران از غزه در کنار کاخ نتانیاهور خورد و اسرائیل از حزب الله خواست تا شرایط آتش بس را اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: این پیروزی های نظامی بسیار برای ما ارزشمند است اما آنچه که امروز نقطه ی آسیب ماست اختلاف شیعه و سنی است که از این طریق استکبار بر کشور های منطقه حکومت می کند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان به پرسش های دانشجویان در خصوص روند بیداری اسلامی در منطقه پاسخ داد.


کد مطلب: 8141

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8141/نقطه-ی-آسیب-کشورهای-منطقه-اختلاف-شیعه-سنی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir