کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام دهنوی در دانشگاه شهرکرد

عشق پایه و اصل در هر زندگی است

25 مرداد 1392 ساعت 2:19

بسیاری از زندگی های امروز آسایش وجود دارد اما آرامش نیست چون عشق که پایه و اصل در هر زندگی است در محیط خانواده جاری نیست.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جهان بین نیوز حجت الاسلام دهنوی در چهارمین روز از برنامه طرح تقویت مبانی اعتقادی با رویکرد سبک زندگی اسلامی امروز در دانشگاه شهرکرد عشق را مبنای اصلی خانواده دانست و گفت: در بسیاری از زندگی های امروز آسایش وجود دارد اما آرامش نیست چون عشق که پایه و اصل  در هر زندگی است در محیط خانواده جاری نیست.
ایشان دومین شرط وجود آرامش را در زندگی رعایت حقوق معنوی زن و شوهر در خانواده دانست.
دهنوی با اشاره به اینکه زن ها از نظر عاطفی مانند گل هستند بیان داشت: با توجه به حساسیت و ظرافت زنان حقوق معنوی آنان اولویت دارد و مردان نباید با آنها به سختی رفتار کنند.
وی در ادامه، داشتن اقتدار را یکی از ویژگیهای مردان دانست و اظهار کرد: زنان نباید اقتدار شوهر را بشکنند، چرا که مردی که اقتدار نداشته باشد نمی تواند همسر یا پدر خوبی در خانواده باشد. برخی خانم ها اقتدار شکن هستند، مانند بعضی از خانم هایی که سن آنها از شوهرشان بیشتر است، تحصیلات بالاتری نسبت به شوهر دارند و یا خانم هایی که شاغل هستند.
حجت الاسلام دهنوی با اشاره به آیه شریفه الرجال قوامون علی نساء اذعان داشت: این آیه به معنای برتری مرد بر زن نیست بلکه به معنی سنگر و مسئول مراقبت زن بودن مرد است.


کد مطلب: 8139

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8139/عشق-پایه-اصل-زندگی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir