کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محبت، بازی، عاطفه و توجه، چهارنیاز اساسی کودکان است/خانواده ها مراقب باشند کودکانشان سرخورده و بدون توجه نمانند

24 مرداد 1392 ساعت 0:42

خانواده ها مراقب باشند نیاز به محبت، بازی، عاطفه و توجه در کودکان از هرچیز مهم تر است و برآورده کردن نیاز آن ها، سربلندی در بزرگسالی را در بردارد.


به گزارش خبرنگار جهان بین، حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی امشب جمع مردم شهرکرد و در ادامه سلسله مباحث طرح مبانی اعتقادی با رویکرد سبک زندگی در مصلی شهرکرد به مبحث کودکان پرداخت و گفت: کودکان و نوجوانان نیاز هایی دارند که اگر این نیاز ها برآورده نشوند، مشکلاتی بسیار ایجاد می کند.
وی ادامه داد: یکی از نیاز ها نیاز به محبت، عطوفت و مهربانی است، اگر می خواهیم بچه های آرام ، مهربان و متخلق داشته باشیم باید با آنان مهربان باشیم.
حجت الاسلام دهنوی خاطر نشان کرد: مهمترین ابزار برای رشد فرزندان عنصر عاطفی است، چنانچه پیامبر اکرم(ص) می فرمودند :"بچه هایتان را زیاد ببوسید،که به ازای هربوسه شمادرجات بسیاری در بهشت برایتان در نظر گرفته شده است."
وی با بیان اینکه، مهمترین عامل حفظ فرزندان از ناهنجاری ها، محبت به آنان است افزود:درصدی بسیار از بچه ها که به دنبال بزهکاری رفته اند، کسانی هستند که به آنان در منزل محبت نشده است.
وی ادامه داد: بچه ها اگر 16 سال هم داشتند آنان را ببوسید.
اندیشمند علوم اجتماعی و خانواده ابراز داشت: دومین نیاز، نیاز به شیطنت و بازی است، شیطنت ، تحرک همراه با ایضاء و آزار است و این نیازی مهم برای کودک محسوب می شود و این شیطنت برکت و آثار خوبی به همراه دارد و از انحطاط اخلاقی و فساد آن ها در بزرگسالی جلوگیری می کند.
وی گفت:شیطنت کودک در کودکی باعث زیاد شدن عقل او در بزرگسالی خواهد شد.
حجت الاسلام دهنوی خاطرنشان کد: کودکان دارای پتانسیل بالایی بوده و دارای انرژی های نهفته زیادی هستند، این انرژی اگر به طور معمولی و با کنترل از راه دور، رها شود می تواند او را به انسانی بزرگ تبدیل کند.
وی تاکید داشت:یک اندیشمند غربی هم می گوید :"انسانی که در کوچکی، بچگی نکند در بزرگی، بچگی خواهد کرد امثال کارهای خلاف و یا بازی های بچه گانه می کند."
وی در خصوص سفارش انبیا در زمینه بازی کودکان گفت: خاک بازی ، سفارش انبیا الهی است و اورا تقویت می کند همچنین بازی با آب نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم آرامش بخش و مفرح است.
دهنوی تصریح کرد: فرزندانتان را تا هفت سالگی آزاد نگه دارید تا فقط بازی کنند وقتی به سن سه سالگی رسیدند کلمه لا اله الا الله را به او بیالموزید، در پنج سالگی وضو را یاد دهید در 6سالگی قبله و هفت سالگی هم بهترین زمان برای فراگیری قرآن و نماز است.
دانشمندان غرب امروز به این معنا دست یافته اند که حس مذهبی کودکان در 3 سالگی ظهور می کند.

وی افزود:توجه هم یکی از نیازهای اساسی یک کودک است که او را پروبال می دهد و از او فرزندی با اعتماد بالا یا بسیار لوس و نازپرورده بار می آورد.
در پایان این همایش ، جلسه پرسش و پاسخ برپابود./ح


کد مطلب: 8123

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8123/محبت-بازی-عاطفه-توجه-چهارنیاز-اساسی-کودکان-خانواده-مراقب-باشند-کودکانشان-سرخورده-بدون-نمانند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir