کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پدرنمد مالی ایران درشهرکرد

علی پورپدرنمد مالی ایران ازبیماری، فقر مالی وعدم توجه مسئولین رنج می برد!

17 مرداد 1392 ساعت 8:38



پدر نمد مالی ایران از بی توجهی مسولین  استانی نسبت به هنرمند کشوری  خبر داد.
آفا علی علی پور در گفت و گو باخبر نگار جهانبین نیوز اظهار داشت:من از سال 1333 شروع به نمد مالی در شهرکرد کردم و 80 سال به این کار ادامه دادم تا این که در سال 1389 از طرف سازمان صنایع دستی به عنوان پدر نمد مالی کشور انتخاب شدم.
علی پور در ادامه اظهار داشت: به دلیل کار زیاد دچار عارضه ای از ناحیه پا شدم این در حالی است که دیگر توان کار کردن را نداشتم و بازنشته شدم.

وی تصریح کرد: از طرف صنایع دستی به منزل ما آمدند و قول دادند که خرج عمل پای شما را سازمان تقبل می کند و با این حرف خود، ما را امیدوار کردند.
پدر نمد مالی ایران در حالی که بغض گلویش را گرفته بود گفت: هر روزی که می گذشت بیمار ی من عود می کرد و هر گاه به سازمان صنایع دستی می رفتیم کسی درست جواب ما را نمی داد این در حال است که من الان نمی توانم  درست راه بروم و اگر همان روز اول به من قول نداده بودند خودم یک کاری کرده بودم و با قرض کردن از افزایش بیماریم جلوگیری می کردم.

وی این گونه ادامه داد که من توانایی پرداخت عمل خود را ندارم و هیچ گونه تسهیلات هم به من ندادند این در حالی است که عمر خود را در نمد مالی گذاشتم و حتی این مسئولین به خود اجازه ندادند که من را بیمه کنند و من مجبور شدم به صورت آزاد خود را بیمه کنم.
علی پور عنوان کرد: زمانی که از طرف صنایع دستی به خانه ما آمدند و شرایط من را از نزدیک دیدند فقط به من قول  دادند که این کار را برای شما هنرمند استان می کنیم  و اینان که سر قول خودشان به یک نفر نیستند چگونه به مردم قول می دهند.

پسر ایشان در ادامه صحبت های پدرش عنوان کرد: پدر نمد مال ایران آن قدر بی ارزش هست که مسولین ما خجالت می کشند یک سری به ایشان بزنند و از حال ایشان جویا شوند؟
اسماعیل علی پور اظهار داشت: پدر من با این نمد مالی فرزندان خود را بزرگ کرد و به آنان خدا شناسی را آموخت  وگفت که شما برای جامعه باید فرد مفیدی باشید تا بتوانیدنظام جمهوری اسلامی را حفظ کنید این در حالی است که الان تمام فرزندان ایشان افراد تحصیل کرده ای هستند ولی هیچ شغل دولتی پیدانکرده اند.
 


کد مطلب: 7949

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7949/علی-پورپدرنمد-مالی-ایران-ازبیماری-فقر-وعدم-توجه-مسئولین-رنج-می-برد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir