کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زن مسلمان زن نشسته در کنج خانه نیست بلکه با حفظ حجاب و عفاف انسانی تاثیر گذار در همه عرصه های جامعه است

بام ایران خبر , 16 مرداد 1392 ساعت 8:23

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: داشتن و نمایش حجاب برتر در یک صحنه بین المللی برای اولین بار و جلوی چشم جهانیان اوج حرکت پهلوانی یک زن مسلمان در مسیر آرمانهای الهی و تعالی بشریت است.



به گزارش جهانبین، علی اصغر عنابستانی در مراسم تجلیل از سمیه حیدری نایب قهرمان رقابتهای جودوی آسیا که با حجاب برتر به روی سکو رفت، گفت: انسان محور معرفی خداست و خداوند انسان را آفرید تا خودش را بروز و ظهور دهد و این انسان است که با حرکتش در مسیر خدایی شدن و کمال و عبودیت هدف اصلی خلقت را تحقق می بخشد.

عنابستانی با اشاره به هدف خلقت و ابزارهای رسیدن به آن کمال روح، کمال روان و کمال جسم را از جمله عوامل رسیدن به هدف عالی خلقت دانست.

وی ورزش را به عنوان وسیله ای برای رسیدن به سلامت جسم و تحرک و شادابی معرفی کرد و اظهار داشت: در ورزش هدف تنها قهرمانی و کسب مدال نیست بلکه رسیدن به کمال است.

عنابستانی با اشاره به تفاوت قهرمانی و پهلوانی تصریح کرد: قهرمانی جنگیدن برای کسب سکوهای پیروزی است اما پهلوانی یعنی علاوه بر تلاش برای کسب سکوهای قهرمانی هدف و ارزشها را حفظ کردن است.

استاندار چهارمحال و بختیاری حرکت نایب قهرمان رقابتهای جودوی آسیا را حرکتی پهلوانی دانست و گفت: کار خانم سمیه حیدری همچون اعمال پهلوانان کشورمان پوریای ولی و تختی بسیار شایسته و بی نمونه می باشد و می تواند الگوی خوبی برای بانوان ورزشکار باشد.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی و متولیان فرهنگی در پوشش این حرکت پهلوانانه تصریح کرد: جامعه فرهنگی و ورزشی ما و کسانی که دغدغه فرهنگ سازی و الگوسازی در مسیر آرمانها را دارند نباید از کنار این حرکت به سادگی عبور کنند و باید بهتر از این به این حرکت ارج نهاده می شد.

عنابستانی با اشاره به وقایع و لحظاتی که در تاریخ ماندگار و درس می شوند گفت: امام حسین(ع) خانواده خود را با خود به کربلا برد تا به تاریخ بگوید زن مسلمان زن نشسته در کنج خانه نیست بلکه زن مسلمان انسانی تاثیر گذار در همه عرصه های جامعه است با حفظ حیا و عفاف.

وی اظهار داشت: بردن و نمایش حجاب برتر در یک صحنه بین المللی برای اولین بار و جلوی چشم جهانیان اوج حرکت پهلوانی یک زن مسلمان در مسیر آرمانهای الهی و تعالی بشریت است و امید است همه بانوان ایرانی این مسیر را به شایستگی ادامه دهند.


کد مطلب: 7901

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7901/زن-مسلمان-نشسته-کنج-خانه-نیست-بلکه-حفظ-حجاب-عفاف-انسانی-تاثیر-گذار-همه-عرصه-های-جامعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir