کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجمع نمایندگان استان:

ملاک تایید وزرای پیشنهادی، اعتقاد به مبانی نظام وسوابق اجرایی است نه وابستگی به احزاب

14 مرداد 1392 ساعت 9:36

سید سعید زمانیان: اقدام دکتر روحانی در اعلام به موقع وزرای پیشنهادی به مجلس تحسین برانگیز است/ ملاک تایید وزرا، سوابق اجرایی و اعتقاد به مبانی نظام است نه وابستگی به احزاب


رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس در گفتگو با خبرنگار جهان بین، با بیان اینکه لیست وزرای پیشنهادی دولت دکتر روحانی، دیروز به دست ریاست مجلس رسید گفت: پیشنهاد به موقع وزرا توسط رئیس جمهور جدید یک اقدام تحسین برانگیز بود  و نمودی ازاهمیت ویژه به کار و نپرداختن به حاشیه ها بود.
سید سعید زمانیان با بیان اینکه برسی وزرای معرفی شده از اهمیت بالایی برای نمایندگان مجلس برخوردار است افزود:بایستی کارنامه، سوابق فعالیتی و بیوگرافی وزرای معرفی شده به دقت در مجلس بررسی و تحقیق شود و برای این کار مجلس ده روز فرصت دارد تا کارایی، نقطه نظرات و برنامه های تک تک آنان را مورد ارزیابی قرار دهد.
زمانیان بیان داشت: در بررسی این وزرا، میزان اعتقاد به ارزش های نظام، پایبندی به ولایت فقیه و نوع عملکرد آنان در سمت های پیشین از منظر نمایندگان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
نماینده مردم شهرکرد،بن و سامان تصریح کرد: بسیاری از وزرای پیشنهادی، سابقه فعالیتی خوبی از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی داشته اند و این موارد در کمیسیون های مربوطه  بررسی شده و نتیجه آن در مجلس اعلام می شود.
وی ، کار کمیسیون های تخصصی و فرعی را برپایی نشست های ارزیابی، تحقیقات از لحاظ فردی و اجتماعی و ارائه نتایج شناخت از وزرای پیشنهادی دانست و افزود: از مهمترین اولویت ها برای گرفتن رای اعتماد وزیران، می توان به اعتقاد راسخ به ارزش ها و مبانی نظام، پایبندی به ولایت فقیه ، داشتن سابقه ای درخشان در زمینه های گوناگون و همچنین ارائه برنامه ای مدون و اثرگزار برای چهار سال اداره کشور در سمت پیشنهادی اشاره کرد.


کد مطلب: 7841

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7841/ملاک-تایید-وزرای-پیشنهادی-اعتقاد-مبانی-نظام-وسوابق-اجرایی-نه-وابستگی-احزاب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir