۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۷۶۵۳

قدس پایگاه دائمی و محور وحدت جهان اسلام

قدس در حال حاضر در مقابل دو موضوع اساسی قرار دارد، موضوع مذهبی و موضوع حقوقی. در ارتباط با بعد حقوقی، قدس شهری اشغال شده است و قطعنامه های سازمان ملل متحد همه خواهان عقب نشینی و خروج نیروهای غاصب اسرائیلی از اراضی اشغالی از جمله قدس هستند. اما در بعد مذهبی، قدس شهری سمبلیک برای مسلمانان و در عین حال مسیحیان است و نمی توان آن را بصورت مطلق متعلق به یهودیان دانست؛ آنهم یهودیان طمع ورزی که دیدگاه های شوم صهیونیستی و توسعه طلبانه دارند.

  قدس سمبل و نماد فلسطین و محور وحدت جهان اسلام است که صهیونیست ها با دست اندازی به این شهر، بقاء دولت جعلی شان را منوط به ادامه اشغال و یهودی سازی آن نموده اند. صهیونیست ها بارها در سخنانشان اعلام می کنند که «اسرائیل بدون قدس و قدس بدون اسرائیل» بی معناست. اما حقیقت این است که قدس شریف در وهله نخست متعلق به جهان اسلام بوده و برای مسلمانان حائز اهمیت مذهبی و استراتژیکی است. چرا که جهان اسلام پیرامون قدس و مفهوم مذهبی آن گرد هم می آیند، بنابراین مسلمانان نیز نمی توانند و نباید از اصول و مبادی اعتقادی و دینی خویش پیرامون قدس صرف نظر کنند و آن را دست بسته به صهیونیست ها بسپارند تا هر آنچه می خواهند انجام دهند، چون اگر اختیار به دست صهیونیست ها بیفتد، آن ها خود را محدود به قدس یا فلسطین نمی کنند و نخواهند کرد. چرا که طرح صهیونیسم فقط محدود به قدس و فلسطین نیست، بلکه شامل تمام منطقه خاورمیانه می شود.   

درست به خاطر درک این مسئله و همچنین اهمیت و جایگاه راهبردی قدس برای مسلمانان، بوده است که امام (ره) و دولت انتخابی وی، از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از مستضعفان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران نهادینه کردند. فلذا در همین راستا بود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان، به نام «روز جهانی قدس» و دفاع از آرمان فلسطین نام گذاری شد.

ابتکار بی نظیر امام خمینی (ره) در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد. امام(ره)  با این اقدام راهبردی، به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین، تنها نیست.
ش.ابراهیمی

مرجع : پایگاه خبری اساتید برتر بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۵:۲۶

29 Dec 2019