کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درآمد ۴ میلیارد دلاری صادرات سنگ‌های تزیینی

خبرگزاری ايسنا , 9 مرداد 1392 ساعت 7:59

رییس انجمن توسعه صادرات سنگ‌های تزیینی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: اگر صادرات سنگ‌های تزیینی، پنج درصد از سهم جهانی را به خود اختصاص دهد، چهار میلیارد دلار در سال درآمد کسب خواهیم کرد.


به گزارش جهان نیوز، منطقه کویر،‌ موسوی، یک‌شنبه شب در نشست شورای اداری استان کرمان، به ارایه گزارشی از عملکرد این انجمن پرداخت.

وی گفت: ایران چون در حال توسعه است نمی‌تواند بر اقتصاد تک محصولی تکیه کند، باید اقتصاد خود را با تحولات جهانی هماهنگ کند.

وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی به این منظور هموراه مد مورد نظر بوده است لذا مطالعه و تحقیق برای محصولاتی که مزیت نسبی دارند، از جمله سنگهای تزیینی مورد نظر است.

وی ادامه داد: این انجمن برای پاسخ به این سوال که چرا با وجود ظرفیت‌های منحصربفرد در استان کرمان، ایران جایگاهی برای صادرات این سنگ‌ها ندارد، به همین منظور انجمن سنگ استان را تشکیل داد.

موسوی با بیان اینکه سنگ‌های استان کرمان در گذشته به طور پراکنده و غیراستاندارد به بازارهای ملی و جهانی عرضه می‌شد، اظهار کرد: اما با تشکیل این انجمن، به بازارهای قطر و عراق راه یافتیم و با گذشت یک سال و نیم، صادرات سنگ های تزیینی ۲۰ برابر قبل از تاسیس انجمن شد.

وی اظهار کرد: اگر پنج درصد از سهم جهانی را به خود اختصاص دهیم، چهار میلیارد دلار در سال درآمد کسب خواهیم کرد.

موسوی از برگزاری سمینار سنگ‌های تزیینی و معدنی در آینده‌ای نزدیک در استان کرمان نیز خبر داد و گفت: سعی داریم از طریق تشکیل کارگروه‌های تخصصی و اقدامات تخصصی به معدن‌کاران و فعالان این بخش ارایه دهیم.

وی اظهار کرد: در استان کرمان، ۱۰۲ پروانه بهره برداری و اکتشاف سنگ تزیینی ارایه شده است.

موسوی همچنین گفت: ۵۷ واحد سنگبری در کرمان داریم که ۹ واحد آن تعطیل است


کد مطلب: 7639

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7639/درآمد-۴-میلیارد-دلاری-صادرات-سنگ-های-تزیینی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir