کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس شورای زکات چهارمحال و بختیاری خبر داد

برای نخستین بار، استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات در کنار خرمن‌های کشاورزان چهارمحال و بختیاری

7 مرداد 1392 ساعت 10:03

رئيس شورای زکات چهارمحال و بختیاری از استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات در کنار خرمن‌های کشاورزان این استان خبر داد.


حجت‌الاسلام روح‌الله مولوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهان بین، اظهار کرد: در یک اقدام ابتکاری و برای نخستین بار در استان در ماه مبارک رمضان پایگاه جمع‌آوری زکات در کنار خرمن‌های بزرگ کشاورزان در شهر جونقان برپا شد.

وی افزود: هدف از برپايي پايگاه جمع‌آوری زکات در کنار خرمن‌ها ايجاد فرصت براي کشاورزان که بتوانند زکات زراعت خود را در اسرع وقت در زمان برداشت محصول پرداخت کنند.

مولوی از اجرای این طرح در سایر نقاط استان خبر داد و تصریح کرد: امید می‎رود اجرای این طرح بتواند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در استان داشته باشد.

رئيس شورای زکات چهارمحال و بختیاری بر اهمیت پرداخت زکات در اسلام اشاره کرد و گفت: اهمیت زکات در کنار اهمیت نماز است و در روایات و احادیث فراوانی آمده است که مقبولیت نماز به پرداخت زکات است.

مولوی در تشریح اهمیت پرداخت زکات در جامعه، خاطرنشان کرد: در تابستان و فصل برداشت و پرداخت محصولات متعلق زکات قرار گرفته‌ایم و باید با توجه به اهمیت این تکلیف، زکات را به موقع پرداخت کرد.

وی تاكيد بر لزوم آگاهی کشاورزان بر اهميت ادای زکات محصولات خود تاکید کرد و گفت: کشاورزان با پرداخت زکات خود می‎توانند نقش مهمی در رفع فقر و بابه‌سامانی‌های اقتصادی بردارند.

مولوی، قحطی و خشکسالی را از تبعات پرداخت نکردن زکات بر اساس روایات برشمرد و افزود: بر اساس روایات برکت زمین با ندادن زکات از بین می رود.

رئيس شورای زکات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آيات بسياري در قرآن كريم در خصوص اهمیت پرداخت زكات وجود دارد برهمین اساس باید با استناد به این آیات انجام این واجب دینی را بیش از پیش برای مردم جامعه تبیین کرد.

انتهای پیام/

 

 


کد مطلب: 7618

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7618/نخستین-بار-استقرار-پایگاه-های-جمع-آوری-زکات-کنار-خرمن-های-کشاورزان-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir