کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهركرد:

روز قدس، روز مقابله با تلاش دشمنان تفرقه انگیز جهان اسلام است/جامعه كنونی ما از محتوا و اصل وجودی قرآن دوراست و فقط به ظاهر قرآن توجه می كند

4 مرداد 1392 ساعت 17:18

امام جمعه شهركرد:
روز قدس، روز مقابله با تلاش دشمنان
تفرقه انگیز جهان اسلام و رساندن مظلوميت ملت فلسطين به گوش جهانيان است، وضعيت كنوني كشورهاي اسلامی نتيجه عمل نكردن به معارف قرآن است.


به گزارش خبرنگار جهانبین، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلی نكونام، در خطبه‌های نماز جمعه با سفارش همگان به رعايت تقوای الهی بر بهره گيری هرچه بهتر از باقيمانده ماه مبارك رمضان تاكيد كرد و گفت: بكوشيم در روزهای پايانی ماه ضيافت الله معرفت، ايمان و نورانيت را در دل و جان خود زنده كنيم و از اين سفره گسترده الهی نهايت بهره و استفاده را ببريم.

خطيب نماز جمعه شهركرد با اشاره به در پيش رو بودن شب های قدر بر لزوم بهره گيری مطلوب از اين شب های باعظمت و الهی تاكيد كرد و افزود: نزول قرآن، علت عظمت و جايگاه والاي شب های قدر است كه مي طلبد نسبت به اين شب ها اهتمام ويژه ای داشته باشيم.

وی به جايگاه قرائت قرآن در شب های قدر و اهميت آن در دين مبين اسلام اشاره و خاطرنشان كرد: متاسفانه در جامعه ما قرآن و تدبر در آيات الهی در مهجوريت و مظلوميت قرار گرفته و محتوای قرآن به فراموشی سپرده شده است.
وی با تاكيد بر ايجاد حديث نفس برای خود در ماه مبارك رمضان، تصريح كرد: انسان در محضر پروردگار متعال گناهكار و حقير است؛ بنابراين بايد از فرصت ماه رمضان برای توبه و استغفار در نزد خداوند استفاده كند.

حجت الاسلام نكونام در ادامه بحث معاد به تشريح آياتی از سوره مباركه قيامت پرداخت و اظهار كرد: كوچك و حقير نشان دادن گناهان يكی از بزرگ ترين گناهاني است كه انسان ها در دنيا مرتكب می شوند و نتيجه اي جز خشم الهی و نازل شدن عذاب ندارد.

وی به بيان علل كوچك شمردن گناهان توسط انسان پرداخت و خاطرنشان كرد: خودپسندی در وجود انسان يكی از مهم ترين علل كوچك شمردن گناهان و بزرگ جلوه دادن اعمال نيك و خير در نزد پروردگار متعال است كه به يقين چيزی جز گمراهی و حقارت برای بشر نخواهد داشت.
حجت الاسلام نكونام بیان داشت:خودپسندی، از مهم ترين علل كوچك شمردن گناهان و بزرگ جلوه دادن اعمال نيك است كه به يقين چيزی جز گمراهی و حقارت برای بشر به دنبال نخواهد داشت.

بی توجهی نسبت به معارف قرآن، شايسته جامعه اسلامی نيست

حجت الاسلام نكونام با طرح اين سوال كه آيا جامعه كنونی ما جامعه قرانی هست يا نه ؟ اظهاركرد: متاسفانه جامعه كنونی ما از محتوا و اصل وجودی قرآن دوراست و فقط به ظاهر قرآن توجه می كنند و تنها شب های قدر حقيقت و محتوای قرآن بيان می شود كه اين بی توجهی نسبت به آيات شايسته يك جامعه اسلامي نيست.

وی با اشاره به وقايع خاورميانه، يكی از علل وضعيت كنوني كشورهاي اسلامی را نتيجه عمل نكردن به آيات قرآن دانست و تصريح كرد: هر مصيبتی كه امروز بر سر كشور و ملت های مسلمان وارد می شود، نتيجه عمل نكردن به آيات قرآن كريم است.

نماينده ولی فقيه در استان، پنجم مردادماه اقامه اولين نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ايران به امامت آيت الله طالقانی را يادآور شد و افزود: به بركت نظام اسلامی و حكومت ولايت فقيه در جمهوری اسلامی نماز جمعه در كشور برپا شد كه آثار و بركات فراوانی را برای كشور به همراه داشته است.
امام جمعه شهركرد گفت:روز قدس، روز مقابله با تلاش دشمنان در راستای ايجاد تفرقه در جهان اسلام و رساندن مظلوميت ملت فلسطين به گوش جهانيان است

وی هفتم مرداد، روز عبرت گيری را گرامی داشت و خاطرنشان كرد: در اين روز بنی صدر و سركرده منافقان با وضعيت ذليلانه ای از كشور فرار كردند و اين يك عبرت بزرگ برای تمام ملت های اسلامی است.

نماينده ولی فقيه در استان انسجام و اتحاد امت های مسلمان را لازمه حقارت دشمنان اسلام دانست و تصريح كرد: حضور در راهپيمايی روز قدس نه تنها عمل به وظيفه شرعی و لبيك گويی به فرمان امام خميني(ره)، بلكه يك نه بزرگ به تمام دشمنان اسلام خواهد بود.

وی در ادامه به ايام شهادت حضرت علی(ع) اشاره و اظهار كرد: بكوشيم در ايام شهادت اين امام همام معرفت و بينش خود را نسبت به مولايمان بيشتر كنيم و شناخت خود را نسبت به ايشان افزايش دهيم.
حجت الاسلام نكونام به راهپيمايی روز قدس در جمعه آينده اشاره و خاطرنشان كرد: روز قدس از مسائل مهم و حياتی اسلام بشمار می رود؛ بر همين اساس با توجه به تحولات و شرايط رخ داده در منطقه، بزرگداشت اين روز از اهميت بسيار بالايی برخوردار است كه مي طلبد آنگونه كه بايد فرياد مظلوميت ملت مقاوم فلسطين به گوش جهانيان برسد.

وی با اشاره به حساسيت شرا يط كشورهای منطقه، اظهار كرد: دشمن در تلاش است با نفوذ در كشورهای منطقه و ايجاد تفرقه و دودستگی به اهداف خود دست يابد اما حضور گسترده مسلمانان در راهپيمايی روز قدس نقش موثري در مقابله با اين اقدام خصمانه دشمن دارد.


کد مطلب: 7544

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7544/روز-قدس-مقابله-تلاش-دشمنان-تفرقه-انگیز-جهان-اسلام-جامعه-كنونی-محتوا-اصل-وجودی-قرآن-دوراست-فقط-ظاهر-توجه-می-كند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir