کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه جمعی از روزه‌داران به دست‌اندرکاران برگزاری جلسات قرآن شبانه پارک‌‌ها و بوستا‌ن‌ها

جلسات قرآن شبانه بوستان‌ها و پارک‌ها در ماه رمضان یا کم توجهی به مساجد؟

دانش پژوهان , 31 تير 1392 ساعت 9:55

در بحبوحه فصل گرم تابستان و تقارن آن با ماه رمضان افراد ارزشی و مومن دربرخی از بوستان ها و پارک ها اقدام به برگزاری محافل قرآنی کرده اند که با وجود مساجد متعدد در کنار این پارک ها از استقبال بالایی برخوردار هستند.


با آغاز ماه مبارک رمضان در چند بوستان و پارک در شهرها و مراکز استان هاشاهد برگزاری محافل قرآنی و دینی هستیم.این جلسات شبانه ضمن اینکه از سویی  تبلیغ گسترده فحوای فرهنگی، اجتماعی و معنوی قرآن و مناسک دینی را در بر داشته و جای بسی قدردانی را به همراه دارد باعث شده است که حضور مردم در مساجدی که در کنار این پارک ها و بوستان ها قراردارند کمرنگ جلوه کرده و به نوعی این مساجد غریب واقع شوند.
اینکه در هر مکان و زمان و در هر موقعیتی می توان برای تبلیغ عقاید و احکام اسلام قدم برداشت در سیره پیامبران و ائمه معصوم (صلوات الله علیهم اجمعین) بسیار سفارش شده است اما خالی گذاشتن مساجد که از آن به تنها پایگاه های خدامحوری، اندیشه اسلامی و تبلیغ دینی یاد می شود، نوعی کم احترامی و بی انصافی است.
به ارجاع آیه شریفه «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله و الیوم الآخر» هر نوع آبادانی و شکوفایی در مساجد تثبیت ایمان به خداوند و روز جزا را به همراه دارد و دریغ از این مساله می تواند عواقب دنیوی و اخروی بسیاری به همراه داشته باشد.

چند سالی است در بسیاری از شهرستان‌ها، شب‌ها
بعد از افطار، عزیزانی با برگزاری جلسات قرآن و نیز سخنرانی در بوستان‌ها
و پارک‌ها، جمع زیادی از مردم را گرد هم می‌آورند که در جای خود قابل تقدیر و تشکر است اما با توجه به نگرانی‌هایی که برای جمع کثیری از متدینان در این باره پیش آمده است چند نکته را تذکراً به عرض مبارک می‌رساند:
۱. از قدیم الایام رسم بر این بوده است که مساجد را محور و مرکزی برای برنامه‌های دینی قرار می‌دادند و آبادانی و نشاط دینی در مساجد را جزو مهمترین برنامه‌های تبلیغ دینی قلمداد می‌کردند.
۲. با شروع این طرح‌ها و گسترش آن، کمرنگ‌شدن حضور مردم عزیز در مساجد و روی‌آوردن به این اماکن به وضوح قابل مشاهده است تا جایی که در برخی مساجد حدود ۴۰ درصد از جمعیت کاسته شده و به بوستان‌های آن منطقه اضافه شده است.
۳. مطمئناً مبلغان عزیز و دست‌اندرکاران محترم این برنامه‌ها توجه دارند که آبادانی و ایجاد نشاط در مساجد از بزرگترین اهداف علما و بزرگان دین بوده و هست و اگر برنامه‌ای نه تنها به این هدف کمک نکرد بلکه نتیجه‌ای غیر از این داشت خلاف اهداف و نقض غرض است هرچند برنامه‌ای دینی باشد.
۴. پیشنهاد این است که مبلغان عزیز این برنامه‌ها را در مساجد و یا جوار مساجد برگزار نمایند تا هم از غربت آنها بکاهند و هم به ترویج صحیح دین کمک نمایند.

جمعی از مؤمنین استان/۱۲رمضان المبارک۱۴۳۴


کد مطلب: 7418

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7418/جلسات-قرآن-شبانه-بوستان-ها-پارک-ها-ماه-رمضان-یا-کم-توجهی-مساجد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir