کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد شدید زمانیان از عملکرد دولت نهم و دهم نسبت به چهارمحال و بختیاری

دولت حق مردم چهارمحال و بختیاری را ناچیز گرفته است،

با تمام توان در مقابل این بی عدالتی ها ایستاده ایم

28 تير 1392 ساعت 19:51

مسئولان نه تنها توجه ویژه‌ای به این استان ندارند بلکه حق مردم این استان را در بسیاری از موارد به ویژه در حوزه تخصیص اعتبارات نادیده گرفته و مردم با بی‌عدالتی‌های بسیاری روبرو هستند.


به گزارش خبرنگار جهان بین، رئیس مجمع نمایندگان استان صبح امروز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات  با اشاره به کم توجهی دولت قبل نسبت به چهارمحال و بختیاری گفت:
در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات و خدمات خوبی در این استان انجام گرفته اما ریشه‌های محرومیت در این استان به اندازه‌ای است که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
سید سعید زمانیان با اشاره به اینکه طرح تونل های گلاب 2 و بهشت آباد تماما غیر قانونی است گفت: بارها در مجلس و به مسولان کشوری این نکته گوشزد شده است اما مسولان به خاطر بخشی نگری و برتری دادن استان های همجوار این مساله را چشم پوشی کرده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع اعتبارات در کشور عادلانه نیست و حق مردم این استان در این رابطه نادیده گرفته شده است.
زمانیان با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر این استان، تصریح کرد: حق استان و کشاورزان در رابطه با خسارات ناشی از این خشکسالی‌های هنوز پرداخت نشده و ما در این رابطه متحمل ضررهای بسیاری شدiه ایم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: استان ما داری ۱۰ دشت است که طی این سال‌های اخیر بیلان تمام این دشت‌ها منفی بوده و این می‎تواند تاثیرات زیست محیطی بسیار مخربی در پی داشته باشد.

زمانیان، عدم توازن منطقه‌ای را یکی از مهمترین عوامل محرومیت‌ در این استان دانست و گفت: سوء مدیریت‌های کلان در سطح کشور باعث شده تا همه استان‌های کشور به یک اندازه از رشد و توسعه لازم برخوردار نشوند.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات در کشور عادلانه نیست، خاطرنشان کرد: در همین راستا مردم استان فدای سیاست‌های اشتباه مسئولان کشور شدند و کسی پاسخگوی این بی‌عدالتی‌ها نیست.

زمانیان با بیان اینکه دولت یازدهم باید جلوی این بی‌‎عدالتی‌ها را بگیرد، اظهار کرد: در حالی که ما به منافع ملی کشور توجه داریم اما از منافع بومی و استانی خود به هیچ عنوان کوتاه نمی‎آییم.

نماینده مردم شهرکرد،سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها انجام گرفته در کشور جزیره‌ای است، افزود: در حالی که در سال‌های اخیر به استان‌های کویری کشور اعتبارات قابل توجهی اختصاص داده شده اما حق استان ما در نظر گرفته نشده است.

زمانیان خاطرنشان کرد: امید می‎رود این رویه در دولت یازدهم تغییر پیدا کند و حق مردم استان‌های محرومی چون استان ما نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی بیان داشت: متاسفانه دو هفته قبل در خصوص آب استان مسولان کشور جلسه ای را اتخاذ می کنند اما در این جلسه بدون دعوت از مسولین آب استان و حتی استاندارچهارمحال و بختیاری ، تصمیمات یک طرفه ای گرفتند.
وی ابراز کرد: طرح تونل آب بهشت آباد  عین خیانت به مردم استان است ، چقدر از مطالبات آب استان ما استارت خورده و تولید آب به چه خسارت و به چه قیمتی برای مردم چهارمحال و بختیاری است؟
این نماینده مجلس اظهار داشت: اذهان عمومی آماده باشند اجازه حفر تونل آب از ۲۰۰متر تا دوهزار متر را به هیچ احدالناسی نمی دهیم، با نگاهی به پشت سدهای استان درخواهیم یافت که وضعیت نامناسبی به خاطر شیب رسوبات ایجاد شده است که این مشکل به دلیل اعمال نفوذبالای استان همجواری مثل اصفهان در دستگاه ها و وزارتخانه ها به وجود آمده است.
زمانیان به برخی ناعدالتی های دیگر در زمینه آب استان اشاره کرد و گفت: اصفهانی ها در حال مذاکره برای اختصاص زمینهای دارای آب کوهرنگ به خودشان هستند و بنده در این جریان سندهای متعددی می توانم ارائه کنم و در این رابطه تا به حال زمین های متعددی را به نام خود کرده اند.


کد مطلب: 7331

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7331/دولت-حق-مردم-چهارمحال-بختیاری-ناچیز-گرفته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir