کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب جمعه شهرکرد:

به ظواهر نگاه کردن برای جامعه ، درد است

28 تير 1392 ساعت 15:11

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد: مسلمان ظاهربین در خطراتی که جامعه اسلامی را تهدید می کند دچار تزلزل عقیده می شود .


به گزرش خبرنگار جهانبین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه مسلمان ظاهربین در خطراتی که جامعه اسلامی را تهدید می کند دچار تزلزل عقیده می شود اظهار داشت: ظاهرگرایی برای اسلام مانند قرآن بالا بردن بر روی نی توسط معاویه و شمشیر کشیدن اصحاب امام علی (ع) بر ایشان است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر بصیرت به این جلوگیری از ظاهرگرایی و پرداختن به عمق و فحوای مسائل اشاره دارد.
وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) گفت: این بانو، مظهر افتخار و بالندگی است و در ازدیاد تقوا و الگو بودن ایشان را می توان به عنوان اسوه مسلمین خطاب کرد.
خطیب جمعه شهرکرد مقاومت و پایداری، ایثار  وازخودگذشتگی، رویگردانی از تجملات و زندگی پاک ایشان در سخت ترین شرایط را از جمله مهمترین ویژگی های حضرت خدیجه (س) برشمرد و گفت:در قداست و پاکی این بانوی صدر اسلام همین بس که از دامان وی دختری پاکدامن به دنیا می آید که به "سیده النساء العالمین" شهرت می یابد.
وی افزود: بیاییم از شب های ماه مبارک رمضان فرصتی برای راز و نیاز با معبود و همچنین فهم محتوای قرآن و احادیث بدست آوریم و هیچ اشکالی پیش نمی آید که نماز اول وقت را به زمانی بهتر موکول کرده و با آرامش خاطر به آن پرداخته و در کنار آن مفاهیم اسلام و قرآن را بیاموزم.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به سالگرد 30 تیر و شهادت آیت الله کاشانی گفت: آیت الله کاشانی در ایستادگی در نهضت خود درس بزرگی را برای ما به ارمغان آورد.
وی به دیگر مناسبت های این هفته هم اشاره ای داشت و گفت: یکم مرداد سالروز شهادت اولین شهید هسته ای ایران است و فرزندان ما  از این ترورها و فجایع هراس به خود راه نداده و بیشتر به فکر تحصیل در رشته های هستهای بوده تا برای کشو سربلندی و افتخار به بار آورند
نماینده ولی فقیه در استان گفت: چهارم مرداد سالروز ولادت امام حسن (ع) فرصت خوبی برای دستگیر نیازمندان و ایتام و خانواده های بی سرپرست است.
وی اظهار داشت: در این روزها به پایان دولت نهم و دهم نزدیک می شویم و این دولت طبعا ویژگی های خوبی داشته و مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که خولبی های این دولت ابراز شود/
انتهای پیام


کد مطلب: 7329

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7329/ظواهر-نگاه-کردن-جامعه-درد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir