کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملاک خدمت رسانی به مردم بر اساس پول نیست

27 تير 1392 ساعت 12:36

نماینده ولی فقیه در استان: همه می دانیم که پایه ها پول نیست، کارهای کشور باید با روحیه جهادی شروع شود خداوند هم اسباب مادی آن را فراهم می کند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد: سیاست های کشور ما بر مبنای پول نیست، دین هرگز با پول گره نخورده است.

به گزارش جهانبین، حجت الاسلام نکونام ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۹۲ در جمع بسیجیان و کارکنان ناحیه بسیج دانشجویی استان گفت: انسان در فطرت و درون خداشناس است به تعبیری انسانها خداپرست آفریده می شوند چه بخواهیم چه نخواهیم ولی گاها اینکه چه کسی را باید پرستش کنند در آن دچار اشتباه می شوند. انبیاء نیامدند که بگویند خدا را بپرستید، آمده اند که بگویند خدا را بشناسید همه مردم به فطرت الله شکل می گیرند، ۱۲۴ هزار پیامبر امدند این فطرت را جهت دهی کنند و خدا را بشناسانند. در جهان هستی هرکس تلاش کند به فکرها و دلها و ذهن ها جهت دهد او کار انبیا را کرده است .

همه باید به حجت خدا کمک کنیم

وی افزود: زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نمی شود ولی این ملاک نیست که فقط معصوم باید کار انجام دهد بلکه همه باید کار تبلیغ را در راستای توحید انجام دهند همه کارها را باید در راستای توحید انجام دهیم هر کس این توفیق را داشته باشد موفق است شما دارید می کوشید جامعه را جامعه توحیدی کنید ما می نشینیم خیلی ساده می گوئیم جامعه توحیدی ! این مسئله به زبان راحت است. ولی همه انبیاء الهی آسایش خود را در این راه دادند و یکی پس از دیگری با سختی در این راه جان دادند ..

حجت الاسلام نکونام اضافه کرد: چرا امام غائب است ؟ از اوج سختی ها، چون اگر امام می دانست که از این سختی ها کشته نمی شود غائب نمی شد، امام عصر ( عج) خورشید پس ابر شد اما آثارش هست

حال من و شما باید در این راه این سختی ها را باید به جان بخریم، البته در مقایسه با انبیای الهی و امامان معصوم ما و شما حقیقتاً سختی زیادی نمی کشیم !! چندبار تا به حال شکنجه شدیم ؟ وقتی امکانات نباشد و با کاستی روبرو شدیم کار را رها می کنیم ؟انبیا که اینطور نبودند، هرکسی که برای توحیدی کردن جامعه بکوشد حقیقتا راه انبیاء را ادامه داده و کار انبیاء را کرده است.

مبنای کارجهادی پول نیست.

الان بسیاری از دستگاههای ما اول پول میگیرند تا بعد کار انجام دهند ،این کار فرهنگی و جهادی این نیست. اینکه برویم در میدان کار کنیم تلاش کنیم خدا هم می رساند امروز بسیاری از کارهای ما زمین مانده به خاطر همین تفکر بسیاری از پارکها، مساجد، سالن ها و ... نیمه تمام مانده است.

پول را از همان اول کار ملاک قرار می دهند و این باعث تعطیلی خیلی کارها می شود ..

مگر روزی که پیامبر اکرم( ص ) می خواست بگوید قولوا لا اله الا الله تفلحوا پول داشت ؟ کار به آن سختی و بزرگی را می خواست انجام دهد مگر با سرمایه شروع کرد؟ در مسیر که قرار گرفت آرام آرام خداوند سرمایه حضرت خدیجه را روزی آن کرد .

سیاست های کشور ما بر مبنای پول نیست دین هرگز با پول گره نخورده است و نخواسته اند گره بزنند همه می دانیم که پایه ها پول نیست

برای نمونه خودم را مثال می زنم: سابقه کارهای فرهنگی که بنده انجام داده ام از اول با پول شروع نشده ۲۰ سال طرح های مهم و پر سر و صدا را انجام داده ام ولی با پول نبود ( ۱۹ جلد کتاب ؟؟؟؟ )

در بحث گروهای جهادی توصیه من به دانشجویان جهادگر عزیز این است که بروند کارهای ناشده را انجام دهند، در مناطق محروم کارها و کمبودها را توسعه بخشند.

توصیه ماه رمضان
ماه مبارک رمضان را جدی بگیرید، از تمام ظرفیت های این ماه نورانی استفاده کنید و قرائت قران را حتما انجام دهید، نمازهایتان را اول وقت بخوانید.


کد مطلب: 7325

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7325/ملاک-خدمت-رسانی-مردم-اساس-پول-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir