کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بدخواهان آرزوی شکست وزنه‌برداری را به گور می‌برند/قرار نیست با این رکوردها به جهانی برویم

11 تير 1392 ساعت 9:49

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: بدخواهان، آرزوی شکست وزنه‌برداری را به گور می‌برند چون خدا با ماست.


به گزارش جهانبین نیوز، تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که هفته گذشته به میزبانی آستانای قزاقستان برگزار شد، توانست از عنوان قهرمانی خود در قاره کهن دفاع کرده و با اقتدار یک بار دیگر روی سکوی قهرمانی این رقابت‌ها قرار بگیرد.

با این حال این اتفاق گویا به کام بسیاری از منتقدان خوش نیامده و آنها به بهانه‌های مختلف از جمله رکوردهای پایین برخی از ملی‌پوشان و یا عدم حضور کشورهای مختلف با نفرات اصلی، یک بار دیگر کوروش باقری و شاگردانش را مورد تاخت و تاز قرار داده‌اند.

به همین بهانه با کوروش باقری، سرمربی تیم‌‌های ملی وزنه‌برداری گفت و گویی انجام دادیم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

*قرار نیست با این رکوردها به قهرمانی جهان برویم

قهرمانی وزنه‌برداری آسیا، مدال‌هایی که به دست آمد و دفاع از قهرمانی سال گذشته موجب خوشحالی و افتخار است و می‌تواند کادر فنی و ملی‌پوشان را برای ادامه کار با انگیزه‌تر کند. البته نقاط ضعفی هم به خصوص در یکی دو وزن داشتیم که آنها هم طبیعی است و از لحاظ رکوردی به شرایطی که مدنظر من هست، در این اوزان هنوز نرسیده‌ایم، اما یادمان نرود که قرار نیست ما با این رکوردها به مسابقات جهانی اعزام شویم.

*اتفاقاتی می‌افتد که در خواب هم نمی‌بینند

در خصوص اینکه عنوان می‌شود قهرمانی آسیا با رکوردهای پایین و به آسانی به دست آمد، باید تأکید کنم که مگر در گذشته و قبل از رقابت‌های جهانی آنتالیا و پاریس هم چنین صحبت‌هایی مطرح نبود؟ نمی‌دانم مگر این آقایان کوروش باقری و سیستم وزنه‌برداری ایران را نمی‌شناسند؟ مگر نمی‌دانند هر دو یا سه ماه ممکن است اتفاقاتی بیافتد که در خواب هم آن را نمی‌دیدند؟ اما ظاهرا خیلی دوست ندارند متوجه این قضایا شوند.

*باز هم خدا کمکم خواهد کرد

اعتقاد قلبی دارم که هر جا دشمنان کسی به ناحق زیاد می‌شوند، خداوند بیشتر دست آن طرف را می‌گیرد و این مورد در خصوص خود من بارها اتفاق افتاده است. از این پس هم مطمئنم که چون نیتم پاک است و چون هدفم خدمت به وزنه‌برداری است، خداوند باز هم دست من را مثل همیشه می‌گیرد و باز هم کمکم خواهد کرد.

*در مسابقات جهانی طلا می گیریم

شک نداشته باشید که تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان از لهستان با دست پر به ایران بازخواهد گشت. شک نکنید که مدال طلا هم می‌گیریم و بیشتر از یک نفر هم مدال خواهد گرفت و در نهایت شک نکنید که تیم ملی ایران جایگاه مناسبی را در این رقابت‌ها پیدا خواهد کرد.

*دوستان گریزی هم به گذشته بزنند

باعث خوشحالی است که دوستان تا این اندازه عجولانه نظر می‌دهند. فقط ای کاش پس از هر مسابقه‌ای به گذشته بازگشته و مصاحبه‌های قبلی خود را نگاه کنند. خواهش می‌کنم برخی رسانه‌ها پس از مسابقات گریزی به گذشته‌ها زده و مصاحبه‌های قبل از مسابقات را دوباره بازخوانی کنند تا مشخص شود قبل از مسابقات چه صحبت‌هایی شده و پس از چه اتفاقی افتاده است.

*شکل انتقادات پس از هر موفقیت تغییر می‌کند

در مسابقات جهانی هم لطف خداوند شامل وزنه‌برداری ایران و بنده خواهد شد و مجددا نتیجه خواهیم گرفت اما موضوعی که کاملا به آن اطمینان دارم این است که آقایان به شکل دیگری انتقادات خود را‌ آغاز خواهند کرد و پس از هر موفقیت راه دیگری را برای انتقاد پیدا خواهند کرد. البته من هم در این سه چهار سال به این موضوع عادت کرد‌ه‌ام.

*لزومی نداشت در آسیا وزنه‌های بیشتری بزنیم

انکار نمی‌کنم که در برخی اوزان، ملی‌پوشان ما رکوردهایشان به اندازه‌ای نیست که بخواهیم با آن در قهرمانی جهان مدال بگیریم و اصلا قرار هم نیست با چنین رکوردهایی راهی قهرمانی جهان شویم. در آسیا هم لزومی نداشت که بیشتر از اینها وزنه زده شود.

*از موفقیت‌های تیم ملی ناراحتند

کره‌شمالی با تیم المپیکی خود در قزاقستان حاضر بود. چین هم تیم بدی را اعزام نکرده بود. آقایانی که الان این حرف‌ها را مطرح می‌کنند مگر در دور قبلی نگفتند که چون قبل از المپیک است، چینی‌ها با قدرت کامل نیامده‌اند که حالا عنوان می‌کنند پس از المپیک است. به جای این حرف‌ها بروند از کشورها خواهش کنند تا تیم‌های قدرتمندی را به رقابت‌ها اعزام کرده تا بتوانند تیم ملی ایران را شکست دهند. این موارد و این انتقادات نشان می‌دهد که این افراد از موفقیت‌های تیم ملی وزنه‌برداری ناراحت هستند.

*چرا به رکوردشکنی تقیان پرداخته نشد؟

در همین رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان قهرمان المپیک در ۵۶ کیلوگرم حضور داشت و به رکورد دنیا حمله شد. در ۶۲ کیلوگرم وزنه‌بردار المپیکی کره‌شمالی بود و نفر چهارم المپیک در ۶۹ کیلو حاضر بود. در ۷۷ کیلوگرم رسول تقیان در حالی سنگین‌ترین وزنه تاریخ این دسته را زد که به هیچ وجه به آن پرداخته نشد. چرا آقایان از رکوردشکنی‌های تقیان ناراحت هستند؟ رکوردهایی که بالاتر از رکوردهای نفر دوم المپیک بود. یا در دسته ۸۵ کیلوگرم نفر اول رده‌بندی جهان حضور داشت. البته من هم قبول دارم که کسی مثل سهراب مرادی، رکوردهایش قابل مقایسه با گذشته نیست اما اصلا لزومی نداشت که بخواهد وزنه‌های سنگین‌تری را مهار کند. مرادی در همان حرکت دوم، مدالش محرز شد و دیگر احتیاجی نداشت برای حرکت سوم روی تخته برود.

*سهراب مرادی را در قهرمانی جهان ببینید

آقایانی که ادعا دارند نگرانند، به نظرم خیلی هم خوشحالند اما خوشحالی‌شان بیهوده و عبث است. در وزن‌هایی که منتقدان به آن گیر داده‌اند به خصوص همین دسته ۸۵ کیلوگرم، به شما این اطمینان را می‌دهم که سهراب مرادی واقعی را در رقابت‌های قهرمانی جهان خواهید دید.

* با همین شرایط هم معجزه‌گر هستم!

در دسته ۹۴ کیلوگرم هم قبول دارم که یاسین باقری انتظاراتم را برآورده نکرد. من همین حالا هم معجزه‌گر هستم و اگر قرار باشد در ۵ ماه به یکباره ۸ نفر را با سطح عالی معرفی کنم، دیگر وای به حال آن زمان.

*دو وزنه‌بردار ۱۰۵ کیلویی، اولین تجربه‌شان بود

در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به نظرم هر دو ملی‌پوش ما در یکضرب خیلی خوب کار کردند اما سؤال من این است که چه کسی را باید به این مسابقات اعزام می‌کردیم تا بتواند بالاتر از مقام دومی را به دست بیاورد؟ تمام رکوردهای ۵ سال اخیر را نگاه کنید. آیا وزنه‌برداری در ایران بود که در این دسته بتواند به قهرمانی آسیا برسد؟ کسی در این وزن به قهرمانی رسید که ۸ کیلوگرم بیشتر از نفر اول المپیک وزنه زد. با این حال قبول دارم که قدمی و بهرام‌زاده در دوضرب خیلی خوب کار نکردند. بهرام‌زاده در یکضرب خیلی خوب بود اما در دوضرب خوب کار نکرد که این هم طبیعی است چون اولین بار بود که این دو وزنه‌بردار در ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان به رقابت‌ها اعزام می‌شدند.

*شک نکنید که مدال طلای فوق سنگین جهان باز هم برای ایران است

در فوق سنگین هم اتفاقی که باعث خوشحالی بود این است که مدال طلا دوباره به تیم ملی ایران رسید اما قبول دارم که رکوردها در فوق سنگین پایین بود که این هم موضوع عجیب و غریبی نیست. اما روی یک مورد همچنان تأیید می‌کنم و خواهش می‌کنم که مصاحبه‌های دوستان مغرض و این جمله من هم یادتان باشد که طلای فوق سنگین مسابقات جهانی شک نداشته باشید برای ایران است و این موضوع را با اطمینان می‌گویم. خیلی خوشحالم که این افراد خیلی ساده و بی‌سیاست، خوشحالی خودشان را از پایین بودن رکوردهای تیم ملی نشان می‌دهند.

*دیگر لزومی ندارد به المپیکی‌ها پرداخته شود

در مورد بازگشت المپیکی‌‌ها به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری باید عنوان کنم که من تحت فشار نیستم و کار خودم را انجام می‌دهم. البته شک نداریم که بیشتر این المپیکی‌ها در بین خوب‌های تاریخ وزنه‌برداری ایران هستند و با زحمات زیادی که کشیده‌اند، مدال‌های با ارزشی را هم برای وزنه برداری ایران به دست آورده‌اند و احترام آنها واجب است اما یادمان نرود که کسی آنها را از اردوی تیم ملی بیرون نکرد و خودشان این تصمیم گرفتند و اعتقاد دارم که در خصوص این افراد دیگر خیلی زیاد صحبت شده و دیگر لزومی ندارد بیشتر از این به آنها پرداخته شود و مجدداً بخواهیم صحبت کنیم.

*قصاص قبل از جنایت نکنید

زمان خیلی چیزها در این خصوص نشان می‌دهد و اجازه دهید باز هم زمان بگذرد تا خیلی از مسائل مشخص شود. همانطور که در این زمانی که گذشته، هیچکس ضرر نکرده است. زمان گذشته و تیم ملی در مسابقات‌ آسیایی قهرمان شده است و کاری هم به سطح رقابت‌ها نداریم. در خصوص جهانی هم آقایان عجله نداشته باشند و کوروش باقری را قصاص قبل از جنایت نکنند و کمی صبر داشته باشند.

*بدخواهان، آرزوی شکست وزنه‌برداری را به گور می‌برند

در نهایت هم معتقدم که بدخواهان وزنه‌برداری ایران این آرزو را به گور خواهند برد تا بخواهند عدم موفقیت این تیم و این گروه را ببینند. چون خدا همراه این تیم است و این گروه با نیت صاف و با قلب پاک و بدون منیت خواهی و بدون سلیقه و امیال شخصی حرکت می‌کند.

*تقیان در خواب هم به این رکوردها نزدیک نشده بود

حیف است که دفاع از عنوان قهرمانی آسیا که برای اولین بار در تاریخ به ثبت رسیده است بخواهد این گونه زیر سوال برود. حیف است رکوردشکنی فردی مانند رسول تقیان که برای اولین بار چنین وزنه‌هایی را می‌زند، دیده نمی‌شود. همین رسول تقیان در خواب هم نزدیک چنین رکوردهایی نشده بود. ادعا نمی‌کنم که همه چیز را به اسم کوروش باقری بنویسند اما انصاف هم خوب چیزی است.

*ساده‌لوحانه است که فکر کنند با این رکوردها به قهرمانی جهان می‌رویم

از انتقادها و اینکه نقاط ضعف گفته شود من خوشحال می‌شوم و خودم هم می‌دانم که رکوردهای آسیایی برای بیشتر ملی‌پوشان در مسابقات جهانی عناوین نهمی و دهمی را به همراه دارد اما باید خیلی ساده‌لوحانه باشد که فکر کنند تیم کوروش باقری می‌خواهد با چنین رکوردهایی به مسابقات جهانی اعزام ‌شود.
منبع:فارس
گفت و گو از محمدرضا حاجی عبدالرزاق


کد مطلب: 6845

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/6845/بدخواهان-آرزوی-شکست-وزنه-برداری-گور-می-برند-قرار-نیست-این-رکوردها-جهانی-برویم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir