کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

جایزه پوستر لهستان به هنرمند چهارمحال‌وبختیاری رسید

7 آبان 1403 ساعت 10:00

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: جایزه افتخاری نوزدهمین دوسالانه پوستر ژشوف لهستان به هنرمند چهارمحال و بختیاری رسید.


شهرام فرجی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از چهار برنده جایزه افتخاری نوزدهمین دوسالانه بین‌المللی پوستر ژشوف لهستان 2024 شناخته شد.

وی افزود: پوستر «زنگ هراس» اثر قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند استانی از میان یکصد اثر راه‌یافته به بخش نمایشگاهی نوزدهمین دوسالانه بین‌المللی پوستر ژشوف لهستان 2024 توانست نظر هیئت داوران این رویداد معتبر جهانی را جلب کرده و به عنوان یکی از چهار برنده جایزه نهایی انتخاب شود.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه داورانی از کشورهای فرانسه، مجارستان، لهستان، جمهوری چک و چین آثار این دوره از دوسالانه پوستر ژشوف لهستان را بررسی و قضاوت کردند، ادامه داد: در بیانیه هیئت داوران، نمایشی بودن پوستر، سادگی در فرم و نمادین بودن اثر رشیدی ده صحرایی علل انتخاب آن به عنوان برنده جایزه افتخاری آمده است.

فرجی یادآور شد: انجمن تئاتر واندا سیماژکوا لهستان این دوسالانه را با هدف نمایش بهترین پوسترهای طراحی شده برای رویدادها و نمایش‌های تئاتر و نظیر آن و با حضور طراحان مطرح جهان برگزار می‌کند و اثر این هنرمند استانی در مرحله نخست از میان 456 اثر گزینش و در بخش نمایشگاهی پذیرفته شده بود.

وی همچنین به پذیرش پوستر زنگ هراس اثر رشیدی ده صحرایی در مرحله پایانی جشنواره دوسالانه پوسترهای تئاتری ارمنستان هم اشاره و تصریح کرد: این اثر هنری  آبان امسال در بخش خودتبلیغی جشنواره ارمنستان با دیگر آثار یافته به مرحله پایانی این بخش رقابت می‌کند.

گفتنی است، رشیدی ده صحرایی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری است و به عنوان مدرس گرافیک در دانشگاه‌ها و مدارس فعالیت می‌کند، این هنرمند سابقه حضور و کسب موفقیت در جشنواره‌های بین‌المللی متعددی همچون تایپوگرافی هندوستان، رویداد پوستر بخارست، زنبور طلایی روسیه، پوستر رگی جامائیکا و پوستر دکارتل اوخاها مکزیک را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 59071

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/59071/جایزه-پوستر-لهستان-هنرمند-چهارمحال-وبختیاری-رسید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir