کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرحفظ نباتات چهارمحال بختیاری خبر داد:

برگزاری رزمایش پایش تهدیدات زیستی در چهارمحال‌وبختیاری

6 آبان 1403 ساعت 12:38

مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل رزمایش پایش تهدیدات زیستی و مبارزه با تهدیدات بیوتروریستی در حوزه تولیدات گیاهی در ۱۲ شهرستان این استان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، فرشید شبانی پیش از ظهر امروز در رزمایش استانی مقابله با تهدیدات زیستی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بسیار بالای آفت برگ‌خوار پاییزه وخسارت‌زایی در مزارع چغندر قند و یونجه در سطح استان این عامل در دستور کار پایش به‌عنوان هفته پدافند غیرعامل در مزارع استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آفت کرم برگ‌خوار پاییزه یک آفت خطرناک با میزبان‌های متنوع طی سال‌های گذشته از استان.های جنوبی وارد کشور شد و در لردگان ۳۰ هکتار از مزارع ذرت را آلوده کرد.

مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت خسارت‌زایی این آفت گفت: با توجه به راحتی پرورش و میزان خسارت در مزارع، آفت کرم برگ‌خوار پاییزه به‌عنوان یک عامل زیستی مطرح می‌شود.

شبانی ادامه داد: در رزمایش پایش مزارع مشکوک به آفات در شهرکرد و شهرستان‌ها با عامل قرنطینه‌ای آفت زیستی کرم برگ‌خوار پاییزه توسط تیم‌های عملیاتی  بررسی شد.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 59062

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/59062/برگزاری-رزمایش-پایش-تهدیدات-زیستی-چهارمحال-وبختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir