کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب نماز جمعه لردگان:

رژیم صهیونیستی زاده طمع جهان غرب است

4 آبان 1403 ساعت 14:48

خطیب نماز جمعه لردگان گفت: طمع و زیاده خواهی جهان غرب باعث تاسیس رژیم سفاک صهیونیستی در خاورمیانه شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « جهانبین نیوز » ، حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لردگان اظهار کرد: در مسئله این روزهای جبهه مقاومت تحلیل‌های زیادی صورت می‌گیرد، گاهی از جنس توان نظامی، گاهی از جنس نوع مدیریت، یا ائتلاف کشورها با هم و گاهی تحلیل‌های مؤمنانه مثل آنکه امروز عده‌ای مسلمان نیاز به کمک دارند.
 
وی افزود: شما دیدید شرایط منطقه‌ به گونه‌ای پیش رفت که فرمانده کل قوا و ولی امر مسلمین فرمان جهاد صادر کردند، ولی عده‌ای در داخل همچنان سوال می‌کنند ارتباط ما با لبنان و غزه در 2 هزار کیلومتر آن طرف چیست؟ چرا اینقدر مسئله مهم است، آن هم بدین جهت که این جمع مؤمن هرکدام متعهد شوند حداقل برای 20 نفر این تحلیل را بیان کنند.
 
وی تصریح کرد: از بعد از انقلاب صنعتی یعنی اواسط قرن 18 میلادی کشورهای درگیر متوجه شدند نیاز به منابع دارند و این منابع در کشورهای اروپایی بسیار محدود است، با شروع جنگ جهانی اول و پیروزی متفقین کشورهای اروپایی که دنبال بهانه بودند به صورت محرمانه منطقه خاورمیانه را بین خود تقسیم کردند، مثلا لبنان سهم فرانسه و فلسطین سهم انگلستان شد و این شروع نحس ورود صهیونیسم به منطقه بود.
 
محمدی در رابطه با اهمیت منطقه خاورمیانه گفت: حال چرا اینقدر این منطقه مهم است؟ یک بیش از 60 درصد منابع نفت جهان و بیش از 40 درصد منبع گاز دنیا در این منطقه قرار دارد، دوم اینکه شاه‌راه حمل و نقل دنیاست، سوم، کانال مهم برای اتصال شرق به غرب و انتقال انرژی اینجاست هم تنگه هرمز هم کانال سوئز و هم تنگه باب المندب در جنوب یمن، چهارم، مرکز تاریخ و هویت بشر اینجاست، مرکز ادیان عالم و چهارم کشور فلسطین رابط بین سه قاره اروپا، آفریقا و آسیاست.
 
 وی ادامه داد: این طمع و زیاده خواهی باعث شد مجوز تاسیس این رژیم که در 1917 یعنی 1295 شمسی در اوج جنگ جهانی توسط انگلیس خبیث صادر شده بود و در حال زمینه سازی برای غصب بودند در سال 1326 شمسی 1948 میلادی یعنی حدود 30 سال بعد به صورت رسمی صادر شود، البته برای اعلام رسمی دنبال بهانه بودند که موضوع هولوکاست به میان آمد و گفتند در بحبوحه جنگ جهانی دوم آلمان چند میلیون یهودی را در کوره‌ها سوزانده لذا برای جبران، کشور یهودی اسرائیل را تشکیل دهیم آن هم در سرزمین فلسطین، خب با فرض صحت این ادعا سوال این است آلمان این کار را کرده چرا فلسطین باید تاوان دهد؟
 
خطیب نماز جمعه لردگان اظهار داشت: از زمان تاسیس یعنی 76 سال پیش تا الان هم یک شعار داشتند که رنگ پرچم و دو خط آبی بالا و پایین هم همین را نشان می‌دهد و آن تفکر  از نیل تا فرات است و هدف تسخیر منطقه نیل در مصر تا فرات در عراق است، چرا؟ به همان دلایلی که عرض شد اینجا یعنی منطقه ما مرکز انرژی جهان و شاهراه ارتباطی عالم هست و هرکس اینجا مسلط باشد بر قلب دنیا مسلط است.
 
وی افزود: همه چیز بر وفق مراد بود تا ظهور انقلاب اسلامی و حضور مسیحایی امام راحل خمینی کبیر که از دهه 30 نوک پیکان حمله را به سمت رژیم صهیونیستی هدف گرفت، امام 70 سال پیش فریاد زد اگر در مقابل این گرگ وحشی و سگ هار نایستید فکر نکنید شما مصون هستید بلکه از هر کشوری فارغ شد سراغ کشور دیگر خواهد آمد.
 
وی تصریح کرد: تقویت نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان شد سیاست دائمی جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان شد یکی از نیروهای مقاومت با پشتیبانی انقلاب اسلامی، لذا مقام معظم رهبری فرمودند: "خط مقدم جهان اسلام امروز فلسطین است و لبنان".
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به کمبود‌های موجود در منطقه فلسطین و لبنان گفت: کمک به مجاهدان جبهه لبنان و فلسطین وظیفه انسانی همه مردم است.
 
وی در پایان گفت: لردگان کاروان پیاده بازهم قیام کند، هم امروز هم در طول این چند روز به میدان بیاییم برای یاری جبهه مقاومت، مراکز جمع‌آوری کمک‌های نقدی هلال احمر و دفاتر ائمه جمعه آماده جمع‌آوری احسان مردم است.
 
انتهای پیام / 630 ل
 


کد مطلب: 59046

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/59046/رژیم-صهیونیستی-زاده-طمع-جهان-غرب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir