کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

ترویج حجاب اسلامی با هویت‌بخشی به جوانان

28 مهر 1403 ساعت 6:08

نقش حجاب در حفظ بنیان خانواده‌ها غیرقابل انکار است، خانواده‌های بسیاری در جوامع غربی به دلیل عدم توجه به موضوع حجاب از هم متلاشی شده است بنابراین باید حجاب اسلامی را در بین جوانان ایرانی ترویج داد.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، عفاف و حجاب در بین زنان و دختران ایرانی میراثی است که از سالیان بسیار دور و حتی پیش از اسلام به یادگار مانده است.
 
مطالعه و بررسی فرهنگ و تمدن باستانی ایران نشان از آن دارد که زنان ایرانی از همان ابتدا پوشش مناسب داشته‌اند و هنوز هم حجاب و پوشیدگی در لباس‌های محلی زنان به وضوح قابل رویت است.
 
حجاب تاثیر بسزایی در تامین امنیت زنان دارد و تجربه دوران بعد از انقلاب نشان از آن دارد که حجاب برای زنان محدودیت نبوده و زنان محجبه موفق خود شاهد عینی این موضوع هستند.
 
علاوه‌ براین نقش حجاب در حفظ بنیان خانواده‌ها غیرقابل انکار است، خانواده‌های بسیاری در جوامع غربی به دلیل عدم توجه به موضوع حجاب از هم متلاشی شده است و می‌توان گفت در این جوامع خانواده در حال از بین رفتن است.



حجاب و عفاف خانواده‌ها را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد

مریم عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: امروزه عفاف به‌عنوان ارزش درونی و حجاب به‌عنوان نمادی بیرونی اهمیت بسیار بالایی برای افراد دارد.

وی تصریح کرد: کانون خانواده و جامعه ارتباط تنگاتنگی دارند و اگر کانون خانواده از سلامت و سعادت برخوردار باشد، جامعه نیز سالم و سعادتمند می‌شود.

این مشاور خانواده ادامه داد: اگر خانواده‌ای از نظر عفاف و حجاب بتواند تاثیر مثبت بگیرد قطعا بر جامعه اثرگذار است، اما خانواده‌ها برای نهادینه کردن این اصل برای فرزندان باید خود خط قرمزها را رعایت کنند و به این ترتیب هم از سلامت روانی و هم جنسی برخوردار شوند.

عبداللهی با اشاره به تاثیر خانواده در نهادینه کردن حجاب برای نسل امروز و به‌ویژه دختران جوان یادآور شد: دختران علاقه دارند در محیط خانواده، مدرسه و جامعه زیبا باشند اما نباید از میل آن‌ها به پاکدامنی، غرور، متانت، خویشتن‌داری و... آن‌ها غافل شد.

این روانشناس افزود: خانواده در شکل‌‎گیری هویت در دوره نوجوانی و انتقال ارزش‌ها نقش مهمی دارد، خانواده‌ها باید تلاش کنند برای ارائه آموزش‌های بصری و الگوهای عملی به دختران به‌منظور تحکیم اعتقادات و باورهای دینی که این موضوع از وظایف خطیر یک خانواده محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: اگر ما بتوانیم نسل جوان را به‌درستی با فرهنگ عفاف و حجاب و تاثیر آن بر خانواده آشنا کنیم قطعا خانواده‌هایی که مصون از آسیب‌های اجتماعی هستند را می‌توانیم داشته باشیم.



طراحان حوزه حجاب باید حمایت شوند

زهرا حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب در جامعه اظهار کرد: لازم است برای اصلاح وضعیت موجود اقدام شود.

وی تصریح کرد: می‌طلبد که در راستای اصلاح وضعیت موجود از ظرفیت مردم مانند بسیج استفاده کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی و آموزش‌ها در این زمینه را افزایش دهیم و در این راستا تشکیل همایش‌ها هم نباید از قلم بیاندازیم.

تبلیغات در فضای مجازی علیه حجاب و عفاف است

حبیبی افزود: لازم است از سخنرانان با رویکرد ایرانی-اسلامی در این زمینه بهره برد، همچنین طراحان دوخت فعال در این عرصه باید شناسایی شده و پای کار بیایند.

وی بیان داشت: در بحث حجاب و عفاف روی فضای حقیقی تاکید داریم و باید تمرکزمان را بر فضای مجازی بگذاریم، چراکه بیشترین تبلیغات در این فضا انجام می‌شود و خیلی از اتفاقات در این فضا رخ می‌دهد.

 محور حفظ خانواده زن است

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: حجاب و عفاف با خانواده گره خورده است و محور حفظ خانواده زن است.
 
وی تصریح کرد: ایرانیان در دنیا به نجیب‌زادگان معروف هستند، وقتی اسلام وارد ایران شد به این نجیب‌زادگی، قداست بخشید و این سرمایه با حفظ خانواده حفظ می‌شود.
 
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر عنوان کرد: خانواده با حفظ رکن اصلی آن یعنب زنان و دختران حفظ می‌شود و از همین‌ رو عفاف و حجاب اهمیت بالایی دارد.
 
راستینه بیان داشت: قانون عفاف و حجاب برای التزام‌بخشی به خانواده و حراست از آن و همچنین حمایت از زنان، مادران و همسران ایرانی مطرح و قابل اجرا است.
 
به گزارش «جهانبین نیوز»، حجاب و عفاف مقوله‌ای است که می‌تواند تاثیرات فردی، خانوادگی و اجتماعی بسیاری بر زندگی افراد داشته باشد و بسیاری از مشکلاتی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است از بین ببرد، آگاه‌سازی دختران به‌عنوان مادران فردا می‌تواند به استحکام خانواده‌ها کمک بسیاری داشته باشد.
 
انتهای خبر/1026ج  
 


کد مطلب: 58943

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58943/ترویج-حجاب-اسلامی-هویت-بخشی-جوانان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir