کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

لزوم به‌روزرسانی تجهیزات هواشناسی در چهارمحال‌وبختیاری

25 مهر 1403 ساعت 13:19

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه‌ای که دارد نیازمند تجهیزات به روز و پیشرفته است، برف سنگین، باران‌های سیل‌آسا و... در این استان به وقوع می‌پیوندد و لازم است اعتبارات مناسب به آن اختصاص داده شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست با معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی کشور، اظهار کرد: احیای جنگل‌های بلوط می‌تواند از فرسایش خاک و خیزش ریزگردها  جلوگیری کند و این جنگل‌ها همچون ریه‌های زمین هستند.

وی افزود: درخواست شد تا جلسه‌ یا کارگروهی در سطح کلان کشور برای احیای جنگل‌های بلوط در منطقه زاگرس تشکیل شود، خلا این موضوع وجود دارد.

 استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جنگل‌های زاگرس به ویژه در اکوسیستم استانی چون چهارمحال و بختیاری که تولید کننده بخشی از آب فلات مرکزی کشور است، فوق‌العاده تاثیرگذار هستند.

حیدری عنوان کرد: استان چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه‌ای که دارد نیازمند تجهیزات به روز و پیشرفته است، برف سنگین، باران‌های سیل‌آسا و... در این استان به وقوع می‌پیوندد و لازم اعتبارات مناسب به آن اختصاص داده شود، حال آنکه صنایع بزرگ و مادر نیز در این استان وجود ندارد اما برخی از استان‌ها با استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ می‌توانند اعتبارات خوبی را جذب کنند.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله مشکلات سازمان هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری کمبود نیرو است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: جدیدا یکی از جاده‌های مهم و ترانزیتی که فلاک مرکزی ایران را به جنوب کشور متصل می‌کند از این استان عبور می‌کند، این جاده بروجن، لردگان، ایذه به بنادر ماهشهر و امام خمینی (ره) جایگزین مسیر اصفهان، علی گودرز، ازنا و لرستان شده است و روزانه تا 35 هزار خودرو نیز از این مسیر تردد می‌کنند.

حیدری بیان کرد: این جایگزینی جاده‌ای باعث شده است که چهارمحال و بختیاری مسیر ارتباطی بین فلات مرکزی با جنوب کشور باشد، همچنین همین امر منجر به حضور حجم بسیاری از گردشگران در این استان شود، در همین راستا ذکر چند نکته ضروری است، تجهیز رادارها در سازمان هواشناسی استان باید صورت گیرد، همچنین تجهیزات فرسوده این مجموعه نیز باید به روز شود.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58935

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58935/لزوم-به-روزرسانی-تجهیزات-هواشناسی-چهارمحال-وبختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir