کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:

برداشت بيش از 12 هزار تن هويج از مزارع

24 مهر 1403 ساعت 12:02

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت محصول هويج از 180 هكتار از مزارع هويج استان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « جهانبین نیوز»، روح‌الله سعيدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: 180 هكتار از مزارع آبی استان به كشت هويج اختصاص دارد كه ميانگين عملكرد در هر هكتار 70 تن است ولی در تعدادی از مزارع با رعايت اصول فنی بيش از 120 تن برداشت انجام شد.

وی با اشاره به اينكه پيش‌بينی می‌شود بيش از 12 هزار تن هويج تا پايان فصل برداشت از مزارع هويج استان برداشت شود، افزود: هويج توليد شده به صورت خود مصرفی در استان و به استان‌های اصفهان، تهران و تبريز ارسال می‌شود.

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 110 هكتار از اراضی آبی شهرستان بن به كشت هويج اختصاص دارد كه رتبه اول كشت اين محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

سعیدی عنوان کرد: در شهرستان بن هفت كارگاه سيار و يک كارگاه ثابت شستشوی هويج فعال است كه پس از شستشو و كيسه‌بندی در سطح استان و استان‌های اصفهان، تهران و تبريز ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با بازديدهای انجام شده به صورت دوره‌ای و توصيه‌های ارائه داده شده توسط كارشناسان اين شهرستان، جهت رعايت دوره ماندگاری سم در محصول، هويج برداشت شده از مزارع اين شهرستان از سلامت كامل برخوردار است.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58914

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58914/برداشت-بيش-12-هزار-تن-هويج-مزارع

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir