کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت:

تولید پاکت‌های اسپوت پوچ و اسپتیک تقویت دار

19 مهر 1403 ساعت 11:35

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صنعتگر اهل این استان برای نخستین بار در کشور موفق به تولید پاکت‌های اسپوت پوچ و اسپتیک تقویت دار شد.


فضل‌الله رحمتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: هومن مرتضایی از صنعتگران جوان و متخصص چهارمحال و بختیاری در کارخانه‌ای با مساحت 20 هزار متر مربع، اولین پاکت‌های اسپوت پوچ و پاکت‌های اسپتیک تقویت دار را در ایران تولید و روانه بازار مصرف کرد.

وی افزود: این واحد صنعتی ظرفیت تولید 2 میلیون و 500 تن کیسه بدون بافت پلاستیکی چند لایه از پلی اتیلن را دارد و با 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاریخارجی (معادل 6600000 یوآن) و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی تکمیل و بهره‌برداری شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد ریالی این  واحد صنعتی ادامه داد: محصولات این واحد در کشور برای نخستین بار تولید و روانه بازار شده است.

رحمتی با اشاره به  صدور پروانه  بهره‌برداری این  واحد صنعتی دانش بنیان عنوان کرد: پاکت‌های اسپوت پوچ کاملا نفوذ ناپذیر و بهترین جایگزین برای بسته‌بندی‌های قدیمی است.

وی خاطرنشان کرد: از این بسته‌بندی برای استفاده در کلیه صنایع مواد غذایی از جمله رب گوجه، سس، انواع کنسانتره، پوره، ژله، مواد آرایشی و بهداشتی، آب، الکل، مواد اسیدی و انواع مایعات استفاده می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پاکت‌های اسپتیک نوعی بسته‌بندی کاملا استریل برای نگهداری مدت زمان طولانی بدون مواد نگهدارنده و در دمای محیط  است و از این بسته‌بندی برای رب گوجه، انواع پوره میوه، مواد آرایشی و بهداشتی، انواع روغن‌ها و صنایع داروسازی استفاده می‌شود.

رحمتی بیان کرد: بسته‌بندی اسپتیک فرآیندی است که طی آن از ورود میکروارگانیسم‌ها به درون بسته در حین بسته‌بندی و پس از آن جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: با روند اسپتیک محصولات پایداری تولید می‌شوند که برای نگه‌داری نیاز به سردخانه ندارد.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58866

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58866/تولید-پاکت-های-اسپوت-پوچ-اسپتیک-تقویت-دار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir