کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه هفشجان مطرح کرد:

نقش شورای فرهنگ عمومی در پیشبرد اهداف جامعه

19 مهر 1403 ساعت 7:06

امام جمعه هفشجان گفت: شورای فرهنگ عمومی، عنصری مؤثر در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه است.



حجت‌الاسلام یاسین حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای دشمن برای رسیدن به اهداف خود در جنگ ترکیبی، هدف قرار دادن فرهنگ ایرانی-اسلامی مردم است و در این راستا شورای فرهنگ عمومی با وظایفی از جمله مطالعه وضع فرهنگ عمومی جامعه شهری که به عهده دارد، می‌تواند نقشی تأثیرگذار در این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای منسجم و نظام یافته از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بوده و بر همین اساس فرهنگ عمومی، شامل تمام فعالیت‌های مبتنی بر اندیشه و عادت است که در جهت برآوردن نیازهای بشری بسته به انواع جوامع از نظر تاریخی، سیاسی، اقتصادی، مذهبی، رفتارهای عمومی مردم را شکل می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه  برای پیش بردن برنامه‌های فرهنگی، باید در اجرا از نیروی انسانی کارآمد استفاده کرد گفت: نیروی کارآمد می‌تواند در پیش‌برد اهداف جامعه بسیار موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: شورا نقش کلیدی در کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی دارد و می‌تواند با مصوبات مناسب سبب کاهش این آسیب‌ها شود.

 حسینی بیان داشت:  در کنار تصمیمات مناسب در شورا، رسانه‌ها نقش مهمی در نهادینه کردن مبانی فرهنگی در جامعه دارند و می‌بایست از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

انتهای خبر/1020ج
 


کد مطلب: 58861

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58861/نقش-شورای-فرهنگ-عمومی-پیشبرد-اهداف-جامعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir