کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

نقش پُررنگ علم و فناوری در اقدامات پلیسی

17 مهر 1403 ساعت 13:06

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: با اقدامات صورت گرفته در فراجا، امروز می‌توان گفت اقدامات پلیس به‌صورت علمی هم در بحث خدمات و هم در بحث پیگیری و پیشگیری است و کشف سنتی جرایم دیگر وجود ندارد.


مرتضی عسگری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی مردم انتظار دارند پلیس هم به روز باشد.
 
وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در فراجا، امروز می‌توان گفت اقدامات پلیس به‌صورت علمی هم در بحث خدمات و هم در بحث پیگیری و پیشگیری است و کشف سنتی جرایم دیگر وجود ندارد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در بحث پیشگیری، خدماتی که به جامعه هدف ارائه می‌شود در بسترهای مختلف صورت می‌گیرد و از آن جمله می‌توان به نرم‌افزار «پلیس من» اشاره کرد، که با استفاده از آن برای صدور گذرنامه دردسرهای گذشته وجود ندارد.
 
عسگری افزود: دوربین‌های کنترل سرعت، مورد دیگری است که در این زمینه وجود دارد این در حالی است که به‌صورت تاکتیکی خودرو و موتور سیکلت‌هایی مجهز شدند که هم‌زمانی که سرنشین و خودرو درحال حرکت هستند رفتار سایر رانندگان را رصد کنند و درصورت بروز تخلف، تذکر و اعمال قانون به‌صورت آنی انجام می‌شود.
 
وی گفت: در بحث کنترل مجرمین در پلیس آگاهی با استفاده از پابندهای الکترونیکی، مجرمین سابقه‌دار کنترل شده و افرادی که تعدد جرم دارند با استفاده از این پابندها به‌صورت روزانه کنترل می‌شوند و درصورت تعرض از مسیرهای تردد مشخص شده، هشدارهای لازم را دریافت می‌کنند.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بحث فضای مجازی و پلیس فتا لازم است از بانک‌های اطلاعاتی برای پیگیری و شناسایی جرایم استفاده شود اضافه کرد: در حال حاضر دسترسی به انواع سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز وجود دارد.
 
عسگری خاطرنشان کرد: نظارت مردم بر کار پلیس اهمیت بالایی دارد و می‌تواند در پیگیری اهداف پلیس راهگشا باشد، از همین‌رو سامانه 197 آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم است.
 
انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 58840

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58840/نقش-پ-ررنگ-علم-فناوری-اقدامات-پلیسی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir