کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

خسارت واحدهای تولیدی از ناترازی انرژی و قطعی برق

17 مهر 1403 ساعت 12:06

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری به‌علت ناترازی انرژی و قطعی برق در تابستان دچار خسارات فراوانی شدند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، شهرام زارع ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری که با حضور سید مهدی نقوی بازرس‌کل استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله امنیت سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: این مقوله در این استان نیازمند تقویت است، باید تلاش کنیم تا جایگاه امنیت سرمایه‌گذاری در استان برای بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه علل مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان نیازمند عارضه‌یابی است، افزود: پیشنهاد می‌شود یک هیات در راستای عارضه‌یابی این مشکلات با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی تشکیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به جایگاه نظارتی سازمان بازرسی برای اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم جایگاه نظارتی این سازمان بهانه‌ای برای عدم اجرای قانون، مصوبات و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی برخی مدیران باشد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری به‌علت ناترازی انرژی و قطعی برق در تابستان دچار خسارات فراوانی شدند، ادامه داد: طبق رصدی که از واحدهای تولیدی استان اعم از بزرگ و متوسط توسط تعدادی از واحدهای اتاق بازرگانی صورت گرفت به این واحدها بالغ بر 3.7 همت خسارت وارد شده است و قطعا در صورت بررسی دقیق‌تر و کسب مستندات از تمامی واحدها، این عدد بالاتر خواهد رفت.

زارع تاکید کرد: درخواست اتاق بازرگانی استان به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی از بخش دولتی، اجرای ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار برای جبران خسارات ناشی از ناترازی انرژی و قطعی برق است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه انرژی بخشی از مواد اولیه واحدهای تولیدی محسوب می‌شود، توضیح داد: سال گذشته قیمت برق از تولیدکنندگان به صورت علی‌الحساب دریافت شده بود، اکنون و پس از فروش محصول، شاهد قبوض جدید برق برای واحدهای تولیدی هستیم که پرداخت آن‌ها از توان تولیدکننده خارج است.

در ادامه این نشست امین مالکی نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه حاکمیتی سازمان بازرسی در حوزه نظارت، اظهار کرد: اما خوشبختانه در چند سال اخیر این سازمان در جایگاه حل مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان قرار گرفته است.

وی افزود: در چند سال اخیر سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری با تغییر رویه و دیدگاه در حل مشکلات فعالان اقتصادی در این استان گام‌های موثری برداشته است.

مالکی با تاکید بر اینکه مشکلات فعالان اقتصادی که در حوزه سازمان بازرسی قابل حل و فصل است، امروز در نشست هم‌اندیشی با بازرس‌کل چهارمحال و بختیاری مطرح می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم این مشکلات با همراهی این سازمان مرتفع شود.

سعید فیاضی نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به وجود پتانسیل‌های گردشگری کم نظیر در این استان، اظهار کرد: اما متاسفانه زیرساخت‌های خوبی در حوزه گردشگری در این استان وجود ندارد.

وی با اشاره به انعقاد یک تفاهم‌نامه بین دو وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جهاد کشاورزی در راستای اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی در استان‌ها، گفت: باتوجه به اشتغال خوبی که گردشگری در این حوزه دارد، عملا مفاد این تفاهم‌نامه بنا به دلایلی در این استان اجرا نشد.

فیاضی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی جهت اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی در چهارمحال و بختیاری توسط کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی برگزار شد، اما در نهایت منتج به نتیجه نشد و اعلام شد سازمان بازرسی مانع است که خواهشمندیم سازمان بازرسی به این مسئله ورود پیدا کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی، توضیح داد: زمینی که به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی واگذار می‌شود، زیرساخت‌های مناسبی ندارد، برای مثال شرکت‌ها برای اجرای طرح‌های توسعه با مشکل تخصیص گاز مواجه هستند.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58838

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58838/خسارت-واحدهای-تولیدی-ناترازی-انرژی-قطعی-برق

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir