کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

مستند «پا به توپ» بهترین فیلم اوراسیا شد

14 مهر 1403 ساعت 12:29

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: جایزه بهترین فیلم جشنواره مستند اوراسیا به «پا به توپ» تعلق گرفت.


احسان قائدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: مستند «پا به توپ» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین اسیوند محصول مرکز مستند سوره تولید شده در حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری که در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند اوراسیا کشور روسیه حضور داشت، جایزه بهترین مستند این جشنواره را از آن خود کرد.

وی افزود: شب گذشته برابر با 13 مهر ماه در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مستند اوراسیا کشور روسیه مستند « پا به توپ» توانست جایزه بهتری فیلم را از آن خود کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این جشنواره توسط کشور‌های مشترک المنافع برگزار می‌شود و از سراسر جهان فیلم‌های مستند در آن به رقابت می‌پردازند.

به گفته قائدی شهر‌های اسمولنسک (در کشور روسیه) و مینسک (در کشور بلاروس) میزبان این رویداد فرهنگی بودند که اختتامیه این رویداد در شهر مینسک (در کشور بلاروس) برگزار شد.

وی درباره این جشنواره گفت:  این رویداد با هدف حفظ تعامل فرهنگی، تاریخی، اطلاعاتی و خلاقانه در فضای اوراسیا راه‌اندازی شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مستند «پا به توپ» با نگاهی به فرهنگ و زیست بوم مردمان استان چهارمحال و بختیاری تولید شده  و در این مستند زندگی دو برادر در یکی از روستا های استان را که تلاش دارند  در ورزش فوتبال برترین باشند به تصویر کشیده است.

قائدی خاطرنشان کرد: نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند اوراسیا از ۳۰ سپتامبر تا ۴ اکتبر برابر با ۹ تا ۱۳ مهرماه سال جاری  در روسیه برگزار شد و پخش جهانی این مستند به عهده مرکز بین الملل حوزه هنری کشور بوده است.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58811

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58811/مستند-پا-توپ-بهترین-فیلم-اوراسیا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir