کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای ترافیک شهرداری شهرکرد خبر داد:

توسعه دوربین‌های ثبت تخلف در شهرکرد

14 مهر 1403 ساعت 10:36

رئیس شورای ترافیک شهرداری شهرکرد گفت: دوربین‌های ثبت تخلف و سرعت غیرمجاز در سطح شهر درحال توسعه است.


پیمان محقق در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: معمولا براساس درخواست‌های مردمی و یا تشخیص پلیس راهور در کارگروه ترافیک با حضور معاونت عمرانی و فرمانداری و سایر مسئولان مربوط موضوع نصب سرعت‌گیر مطرح و بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: در جاهایی که سرعت حرکت در معبر 20 تا 30 درصد از سرعت مجاز بالاتر و حادثه‌خیز باشد نصب سرعت‌گیر مصوب شده و به شورای ترافیک شهرستان و استان ارسال می‌شود.
 
محقق خاطرنشان کرد: بعد از طی مراحل قانونی و تصویب در مراجع ذکر شده، شهرداری موظف است سرعت‌گیرها را نصب کند و همه سرعت‌گیرهای نصب شده در سطح شهر براساس روند یادشده انجام می‌شود.
 
رئیس شورای ترافیک شهرداری شهرکرد عنوان داشت: اکیپ اجرایی در شهرداری و شورای ترافیک موظف هستند سرعت‌گیرهای غیراستاندارد را شناسایی کنند و اقدام به جمع‌آوری آن نمایند و اگر سرعت‌گیر غیراستانداردی در سطح شهر وجود دارد از دید این اکیپ دور مانده است.
 
محقق اضافه کرد: در حال حاضر رنگ تعدادی از سرعت‌گیرها به دلیل آلودگی‌ کم‌رنگ شده و تقریبا 80 تا 90 درصد سرعت‌گیرها رنگ‌‌آمیزی شده است.
 
وی بیان داشت: اگر شهروندان سرعت‎‌گیر غیراستانداردی‌ را سراغ دارند به شماره 137 شهرداری اطلاع دهند، مورد پیگیری می‌شود و اقدامات لازم انجام خواهد شد.
 
رئیس شورای ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: دوربین‌های ثبت تخلف و سرعت غیرمجاز در سطح شهر درحال توسعه است و پنج ایستگاه درحال حاضر راه‌اندازی شده است و در محل‌هایی که دوربین ثبت تخلف سرعت دارند، اقدام به جمع‌آوری سرعت‌گیر می‌شود.
 
محقق اذعان داشت: همچنین قبل از محل نصب دوربین‌ها نیز تابلوهای سرعت مجاز برای جلوگیری از جریمه رانندگان نصب می‌شود.
 
وی گفت: درصورت تامین اعتبارات و نصب دوربین در سطح شهر اکثر سرعت‌گیرها جمع‌آوری می‌شود.
 
انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 58804

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58804/توسعه-دوربین-های-ثبت-تخلف-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir