کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله خامنه‌ای:

در پاسخ به صهیونیست‌ها نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم

13 مهر 1403 ساعت 13:04

رهبر معظم انقلاب گفتند: جمهوری اسلامی با قدرت و صلابت وظایفش را در کمک به فلسطین و لبنان انجام خواهد داد و در انجام وظایفش نه تعلل می‌کند و نه شتاب‌زده می‌شود.



حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه خطاب به ملت های مسلمان به ویژه ملت های لبنان و فلسطین؛ این خطبه را خواندند (ترجمه فارسی):
لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه فخرم، چهره محبوب دنیای اسلام و زبان گویای ملت‌های منطقه، گوهر درخشان لبنان؛ جناب سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه در نمازجمعه تهران باشد و تذکراتی هم به عرض همه برسانم.
مخاطب این خطبه، همه دنیای اسلام است، ولی ملت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است. ما همه در شهادت سید عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این فقدان بزرگی است و جداً ما را عزادار کرد، البته عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و ناامیدی نیست. از جنس عزاداری برای سیدالشهدا؛ حسین ابن علی (ع) است. زنده کننده و درس دهنده و انگیزه بخش و امیدآفرین است.
سیدحسن نصرالله جسمش از میان ما رفته، ولی شخصیت حقیقی او، روح او، راه او و صدای رسای او همچنان در میان ماست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود. زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود. مایه دلگرمی و جرأت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره محبوبیت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشور‌های عربی فراتر رفته بود و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.
نتیجه جنایت‌های رژیم صهیونیستی حذف وجود او از صحنه است
مهمترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیت‌های برجسته‌ای، چون امام موسی صدر و سیدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید، در مسیر مبارزه تردید نکنید. بر تلاش و توان خود بیفزایید، همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرض با تقویت ایمان و توکل، مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.
عزیزان من! ملت با وفای لبنان! جوانان پرشور و حزب‌الله و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته سید شهید ما از ملتش و از جبهه مقاومت و از همه امت اسلامی همین است.
دشمن پلید و زبون، چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی سبیل‌الله صدمه جدی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیرنظامیان و داغدار کردن غیرمسلحین را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند.
نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه مردم و سر بر آوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گرگ خون‌آشام و سرانجام حذف وجود ننگین او از صحنه وجود است.
عزیزان! دل‌های داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم می‌شود و صبر و استقامت شما، عزت و کرامت به بار می‌آورد.
سید عزیز ۳۰ سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت. حزب‌الله را قدم به قدم بالا آورد: کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى عَلى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِیماً 
با تدبیر سید، حزب‌الله مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا.
حزب‌الله حقاً شجره طیبه است. حزب‌الله و رهبر قهرمان و شهید آن؛ عصاره فضائل تاریخی و هویتی لبنان هستند، ما ایرانی‌ها از زمانی دور با لبنان و امتیازهایش آشناییم. کسانی، چون محمدابن‌مکی العاملی، الشهید علی‌ابن‌عبدالعال‌الکرکی، زین‌الدین العاملی الشهید، الحسین‌ابن‌عبدالصمد العاملی و ابنه محمد بهاء‌الدین‌المعروف بالشیخ البهائی و غیرهم من رجال الدین و العلم، ایران را در دولت‌های سربداران و صفوی در قرن‌های هشتم و دهم و یازدهم هجری از برکات دانش سرشار خود بهره‌مند کرده‌اند.
آمریکا با حفظ رژیم صهیونیستی می‌خواهد همه منابع انرژي منطقه را برای درگیری‌های بزرگ جهانی در اختیار بگیرد
ادای دین به لبنان مجروح و خونین؛ وظیفه همه مسلمان‌هاست. حزب‌الله و سید شهید با دفاع از غزه و جهاد برای مسجدالاقصی و ضربه رژیم غاصب و ظالم در راه خدمتی حیاتی به همه منطقه و همه دنیای اسلام گام برداشتند. تکیه آمریکا و همدستانش در حفظ امنیت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. سیاست آنان؛ تبدیل رژیم به دروازه صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فناوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیت رژیم غاصب و وابستگی کل منطقه به آن. رفتار سفاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان ناشی از طمع به چنین وضعی است.
این واقعیت به ما تفهیم می‌کند که هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کل منطقه و بلکه به کل انسانیت است.
یقیناً این رویای صهیونی و آمریکایی، خیالی باطل و ناشدنی است. رژیم همان شجره خبیثه اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ است که به گفته صدق الهی مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ.
این رژیم خبیث، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و صرفاً با تزریق حمایت‌های آمریکا خود را به زحمت بر سر پا نگه داشته است و این هم دیری نخواهد پایید به اذن‌الله. دلیل واضح این ادعا آن است که اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزه و لبنان و با کمک همه‌جانبه آمریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چندهزار مرد مبارز و مجاهد فی سبیل‌الله که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارج هستند، شکست خورده و تنها هنرشان؛ بمباران خانه‌ها، مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جمعیتی غیرمسلحین بوده است.
امروز به تدریج خود باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که بر حماس و حزب‌الله هرگز پیروز نخواهند شد.
مردم مقاوم لبنان و فلسطین! مبارزان شجاع و مردم صبور و قدرشناس! این شهادت‌ها، این خون‌های بر زمین ریخته، نهضت شما را سست نمی‌کند، استوارتر می‌کند. در ایران اسلامی در حدود سه ماه تابستان یک سال (۶۰ هجری شمسی) چندده شخصیت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آنها شخصیت بزرگی مثل سیدمحمد بهشتی بود، یکی رئیس جمهوری مثل رجایی و نخست وزیری مثل باهنر بود. علمایی از قبیل آیت‌الله مدنی و قدوسی و هاشمی‌نژاد و امثال اینها بودند. اینها هر کدام در سطح ملی یا محلی از ستون‌های انقلاب به شمار می‌آمدند و فقدان آنها چیز آسانی نبود. ولی انقلاب متوقف نشد، عقب‌نشینی نکرد، بلکه سرعت گرفت.
امروز هم مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست. مقاومت پیروز خواهد شد.
مقاومت در غزه چشم دنیا را خیره کرد. به اسلام عزت بخشید. در غزه اسلام در برابر همه شرارت و پلیدی سینه سپر کرده است. هیچ انسان آزاده‌ای نیست که بر این ایستادگی درود و بر دشمن سفاک و خون‌آشامش لعنت نفرستد.
طوفان‌الاقصی و مقاومت یک ساله غزه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهمترین دغدغه‌اش حفظ موجودیت خود است، یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اول ولادت نحسش داشت، این به معنی است که مجاهدت مردم فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند.
عامل عمده جنگ و ناامنی و عقب ماندگی در این منطقه، وجود رژیم صهیونیستی و حضور دولت‌هایی است که ادعا می‌کنند به دنبال فضای صلح و آرامش در منطقه هستند. مشکل عمده منطقه؛ دخالت بیگانگان است. دولت‌های این منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر کنند. برای این هدف بزرگ و مقدس، تلاش و مبارزه ملت‌ها و دولت‌ها لازم است.
در این راه، خدا همراه رهروان است و ان‌الله علی نصرهم لقدیر. سلام خدا بر رهبر شهید؛ نصرالله و بر قهرمان شهید؛ هنیه و بر فرمانده پرافتخار؛ سپهبد قاسم سلیمانی.

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز» به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نماز جمعه امروز برای بزرگداشت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، «سیدحسن نصرالله» و پس از دومین حمله موشکی ایران به داخل مرزهای فلسطین اشغالی، نماز «جمعه نصر» نامیده شده است.

از آخرین باری که رهبر انقلاب اسلامی نماز جمعه را اقامه کرده، حدود ۵ سال می‌گذرد؛ آیت الله خامنه‌ای پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، ۲۷ دی ۱۳۹۸ به عنوان امام نماز جمعه حاضر شده بودند.

سیاست دشمن تفرقه بینداز و حکومت‌کن است

حضرت آیت الله خامنه ای در نماز جمعه امروز  با بیان اینکه ولایت یعنی پیوند و همبستگی مسلمانان با یکدیگر که سیاست قرآنی ماست؛ افزودند : سیاست قرآن این است که ملت‌های مسلمان با یکدیگر همبستگی داشته باشند و وعده می دهد اگر همبستگی داشته باشید، موجب می شود عزت خداوند پشت سر شما باشد و بر همه دشمنان پیروز می شوید. حکمت الهی هم پشت سر شما خواهد بود و قوانین آفرینش برای پیشرفت شما به کار گرفته می شود.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند : سیاست دشمنان اسلام که مستکبران و متجاوزان عالم هستند، "تفرقه بینداز و حکومت کن" است. این سیاست را در کشور‌های اسلامی با انواع ترفند‌ها انجام دادند و هنوز دست بردار نیستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اما امروز ملت‌ها بیدار شدند، امت اسلامی می‌تواند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین پیروز شود. دشمن ملت ایران، همان دشمن ملت لبنان و فلسطین و عراق و مصر و سوریه و یمن است. 

رهبر انقلاب با بیان اینکه  شیوه‌های دشمن در کشور‌های مختلف، تفاوت دارد، یکجا با جنگ روانی، فشار اقنصادی، بمب‌های ۲ تنی، یکجا با سلاح و یکجا با لبخند کار خود را پیش می‌برند؛ تاکید کردند : اتاق فرمان یکجاست و فرمان حمله به ملت‌های مسلمان را دریافت می‌کنند. اگر این سیاست در یک کشور موفق شد، وقتی خاطرشان از یک کشور آسوده شد، سراغ کشور دیگر می‌روند.

ایشان افزودند : هر ملتی که می‌خواهد مبتلا به محاصره فلج کننده دشمن نشود، باید بیدار شود. اگر دشمن سراغ ملت دیگر رفت، با آنها همکاری کنند تا دشمن موفق نشود. ما مسلمان‌ها غفلت کردیم و نتایجش را دیدیم و امروز نباید این اتفاق بیفتد.

هیچ کس حق ندارد به لبنان و حزب الله بگوید چرا کمک می‌کنید؟ دفاع و کمک به فلسطین مشروع است

حضرت آیت الله خامنه ای بر ضرورت محکم بستن کمربند د دفاع و استقلال‌طلبی از افعانستان تا یمن و غزه و لبنان  تاکید و یادآور شدند : احکام دفاعی اسلام و قانون اساسی ایران و قوانین بین المللی تکلیف ما را معلوم کرده است. در قوانینی که ما دخالتی در نگاشتن آن نداشتیم، می‌گوید هر ملتی حق دارد از خاک، کشور و منابع خود در برابر متجاوز دفاع کند.

ایشان افزودند : ملت فلسطین حق دارد در برابر دشمنی که خاک و خانه اش را تصرف و اشغال کرده، بایستد. قوانین جهانی هم آن را تایید می‌کند، این اشغالگران از کجا آمده اند؟ هیچ سازمان بین المللی حق ندارد به ملت فلسطین اعتراض کند چرا در برابر رژیم غاصب صهیونیستی سینه سپر کردید.

کسانی که کمک به ملت فلسطین می‌کنند، بر اساس وظیفه انجام می‌دهند. هیچ کس حق ندارد به لبنان و حزب الله بگوید چرا کمک می‌کنید؟ این یک منطق بین المللی و جهانی است که فلسطین از خاکش دفاع مشروع می‌کند، آنها که به فلسطین می‌کنند هم کمک مشروع می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سالگرد عملیات طوفان الاقصی و تاکید بر این نکته که  منطق قانونی و بین الملی داشت و حق با فلسطینی‌ها بود؛ تصریح کردند : دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین قانونی و معقول و منطقی است. کار درخشان نیرو‌های مسلح ما هم کاملا قانونی و مشروع بود.

رهبر معظم انقلاب عملیات وعده صادق ۲ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را  کمترین مجازات برای رژیم صهیونیستی در برابر جنایت‌های حیرت آور رژیم خون آشام، گرگ صفت و سگ هار آمریکا در منطقه عنوان  و تاکید کردند : جمهوری اسلامی با قدرت و صلابت وظایفش را انجام خواهد داد. در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم. آنچه منطقی و درست و نظر تصمیم گیران سیاسی و نظامی است در وقتش انجام می‌شود. در آینده اگر لازم باشد هم انجام خواهد گرفت.


حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه خطاب به ملت های مسلمان به ویژه ملت های لبنان و فلسطین؛ این خطبه را خواندند (ترجمه فارسی):
لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه فخرم، چهره محبوب دنیای اسلام و زبان گویای ملت‌های منطقه، گوهر درخشان لبنان؛ جناب سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه در نمازجمعه تهران باشد و تذکراتی هم به عرض همه برسانم.
مخاطب این خطبه، همه دنیای اسلام است، ولی ملت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است. ما همه در شهادت سید عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این فقدان بزرگی است و جداً ما را عزادار کرد، البته عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و ناامیدی نیست. از جنس عزاداری برای سیدالشهدا؛ حسین ابن علی (ع) است. زنده کننده و درس دهنده و انگیزه بخش و امیدآفرین است.
سیدحسن نصرالله جسمش از میان ما رفته، ولی شخصیت حقیقی او، روح او، راه او و صدای رسای او همچنان در میان ماست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود. زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود. مایه دلگرمی و جرأت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره محبوبیت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشور‌های عربی فراتر رفته بود و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.
نتیجه جنایت‌های رژیم صهیونیستی حذف وجود او از صحنه است
مهمترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیت‌های برجسته‌ای، چون امام موسی صدر و سیدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید، در مسیر مبارزه تردید نکنید. بر تلاش و توان خود بیفزایید، همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرض با تقویت ایمان و توکل، مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.
عزیزان من! ملت با وفای لبنان! جوانان پرشور و حزب‌الله و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته سید شهید ما از ملتش و از جبهه مقاومت و از همه امت اسلامی همین است.
دشمن پلید و زبون، چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی سبیل‌الله صدمه جدی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیرنظامیان و داغدار کردن غیرمسلحین را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند.
نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه مردم و سر بر آوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گرگ خون‌آشام و سرانجام حذف وجود ننگین او از صحنه وجود است.
عزیزان! دل‌های داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم می‌شود و صبر و استقامت شما، عزت و کرامت به بار می‌آورد.
سید عزیز ۳۰ سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت. حزب‌الله را قدم به قدم بالا آورد: کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى عَلى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِیماً 
با تدبیر سید، حزب‌الله مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا.
حزب‌الله حقاً شجره طیبه است. حزب‌الله و رهبر قهرمان و شهید آن؛ عصاره فضائل تاریخی و هویتی لبنان هستند، ما ایرانی‌ها از زمانی دور با لبنان و امتیازهایش آشناییم. کسانی، چون محمدابن‌مکی العاملی، الشهید علی‌ابن‌عبدالعال‌الکرکی، زین‌الدین العاملی الشهید، الحسین‌ابن‌عبدالصمد العاملی و ابنه محمد بهاء‌الدین‌المعروف بالشیخ البهائی و غیرهم من رجال الدین و العلم، ایران را در دولت‌های سربداران و صفوی در قرن‌های هشتم و دهم و یازدهم هجری از برکات دانش سرشار خود بهره‌مند کرده‌اند.
آمریکا با حفظ رژیم صهیونیستی می‌خواهد همه منابع انرژي منطقه را برای درگیری‌های بزرگ جهانی در اختیار بگیرد
ادای دین به لبنان مجروح و خونین؛ وظیفه همه مسلمان‌هاست. حزب‌الله و سید شهید با دفاع از غزه و جهاد برای مسجدالاقصی و ضربه رژیم غاصب و ظالم در راه خدمتی حیاتی به همه منطقه و همه دنیای اسلام گام برداشتند. تکیه آمریکا و همدستانش در حفظ امنیت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. سیاست آنان؛ تبدیل رژیم به دروازه صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فناوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیت رژیم غاصب و وابستگی کل منطقه به آن. رفتار سفاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان ناشی از طمع به چنین وضعی است.
این واقعیت به ما تفهیم می‌کند که هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کل منطقه و بلکه به کل انسانیت است.
یقیناً این رویای صهیونی و آمریکایی، خیالی باطل و ناشدنی است. رژیم همان شجره خبیثه اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ است که به گفته صدق الهی مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ.
این رژیم خبیث، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و صرفاً با تزریق حمایت‌های آمریکا خود را به زحمت بر سر پا نگه داشته است و این هم دیری نخواهد پایید به اذن‌الله. دلیل واضح این ادعا آن است که اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزه و لبنان و با کمک همه‌جانبه آمریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چندهزار مرد مبارز و مجاهد فی سبیل‌الله که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارج هستند، شکست خورده و تنها هنرشان؛ بمباران خانه‌ها، مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جمعیتی غیرمسلحین بوده است.
امروز به تدریج خود باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که بر حماس و حزب‌الله هرگز پیروز نخواهند شد.
مردم مقاوم لبنان و فلسطین! مبارزان شجاع و مردم صبور و قدرشناس! این شهادت‌ها، این خون‌های بر زمین ریخته، نهضت شما را سست نمی‌کند، استوارتر می‌کند. در ایران اسلامی در حدود سه ماه تابستان یک سال (۶۰ هجری شمسی) چندده شخصیت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آنها شخصیت بزرگی مثل سیدمحمد بهشتی بود، یکی رئیس جمهوری مثل رجایی و نخست وزیری مثل باهنر بود. علمایی از قبیل آیت‌الله مدنی و قدوسی و هاشمی‌نژاد و امثال اینها بودند. اینها هر کدام در سطح ملی یا محلی از ستون‌های انقلاب به شمار می‌آمدند و فقدان آنها چیز آسانی نبود. ولی انقلاب متوقف نشد، عقب‌نشینی نکرد، بلکه سرعت گرفت.
امروز هم مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست. مقاومت پیروز خواهد شد.
مقاومت در غزه چشم دنیا را خیره کرد. به اسلام عزت بخشید. در غزه اسلام در برابر همه شرارت و پلیدی سینه سپر کرده است. هیچ انسان آزاده‌ای نیست که بر این ایستادگی درود و بر دشمن سفاک و خون‌آشامش لعنت نفرستد.
طوفان‌الاقصی و مقاومت یک ساله غزه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهمترین دغدغه‌اش حفظ موجودیت خود است، یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اول ولادت نحسش داشت، این به معنی است که مجاهدت مردم فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند.
عامل عمده جنگ و ناامنی و عقب ماندگی در این منطقه، وجود رژیم صهیونیستی و حضور دولت‌هایی است که ادعا می‌کنند به دنبال فضای صلح و آرامش در منطقه هستند. مشکل عمده منطقه؛ دخالت بیگانگان است. دولت‌های این منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر کنند. برای این هدف بزرگ و مقدس، تلاش و مبارزه ملت‌ها و دولت‌ها لازم است.
در این راه، خدا همراه رهروان است و ان‌الله علی نصرهم لقدیر. سلام خدا بر رهبر شهید؛ نصرالله و بر قهرمان شهید؛ هنیه و بر فرمانده پرافتخار؛ سپهبد قاسم سلیمانی.


کد مطلب: 58792

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58792/پاسخ-صهیونیست-ها-نه-تعلل-می-کنیم-شتاب-زده-می-شویم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir