کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی تردد در محورهای چهارمحال و بختیاری

11 مهر 1403 ساعت 13:50

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست سال جاری پرترددترین شهر برون استانی اصفهان و پر ترددترین شهر درون استانی شهرستان فارسان بوده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز» به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، روح‌الله غلامی، در خصوص تعداد مسافر جابجا شده در شش ماهه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری پرترددترین شهر برون استانی اصفهان و پرترددترین شهر درون استانی شهرستان فارسان بوده که در مقایسه شهریورماه سال جاری نسبت به شهریور سال گذشته ۱۰ درصد رشد تردد در محورهای استان را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۶۴ مسافر و امسال یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ مسافر در استان جابجا شده‌اند که کاهش ۲۶.۳ درصدی آمار مسافر در چهارمحال و بختیاری را نشان می‌دهد.

وی در خصوص برنامه‌های راهداری جهت حرکت به سمت پایدارتر کردن جابجایی مسافر، گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان فرسوده، ارتقا خدمات حمل و نقل از قبیل فروش بلیط اینترنتی، بازگشایی دفاتر فروش در سطح شهر از جمله اقدامات انجام شده است.

غلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش شرکت‌های حمل و نقل است، رانندگان و ناوگان جهت فعالیت خود لازم است از کارت سلامت، کارت اخلاق حرفه‌ای، آموزش رانندگان و اخذ معاینه فنی برخوردار باشند.

وی به شهروندان توصیه کرد: بهتر است مردم ناوگان حمل و نقل عمومی را برای ایاب و ذهاب در اولویت قرار دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص نکات ایمنی بیان کرد: رعایت موارد ایمنی از جمله بستن کمربند ایمنی و استفاده از تجهیزات ایمنی در ناوگان مسافربری بخصوص کپسول آتش نشانی، چکش اضطراری در اتوبوس و همچنین دارا بودن جعبه کمک‌های اولیه از ضروریات است.

وی خطاب به رانندگان گفت: اخذ کارت سلامت، اخذ معاینه فنی ناوگان و عدم ارائه این مدارک به رانندگان و ناوگان فاقد کارت سلامت و معاینه فنی را مدنظر قرار دهند.

غلامی با بیان اینکه کلیه رانندگان الزام به دریافت کارت هوشمند هستند، خاطرنشان کرد: جهت اخذ کارت سلامت راننده از نظر فشار خون، قند خون، چربی، روان شناسی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و نوار قلب بررسی شده و پس از تأیید پزشک کارت سلامت صادر می‌شود.

انتهای خبر/1020ج
 


کد مطلب: 58783

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58783/افزایش-۱۰-درصدی-تردد-محورهای-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir