کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تامین آب کاج از چشمه باغ رستم

11 مهر 1403 ساعت 9:24

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از تامین آب شهر کاج خبر داد.


محمد کریمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» اظهار کرد: با  ۹ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، آب شهر کاج از چشمه باغ رستم تامین می‌شود.

 وی افزود: جهت رفع کمبود آب شهر کاج عملیات تکمیلی این خط انتقال در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در خصوص جزئیات اجرای خط انتقال آب از ایستگاه پمپاژ باغ رستم به شهر کاج ادامه داد: این خط انتقال ۹ کیلومتری در ارتفاعات و در قسمت‌هایی که تحت فشار آب است لوله ۸ اینچ فولادی اجرا شده و در مابقی مسیر با لوله پلی اتیلن ۲۵۰ میلیمتری ده‌ اتمسفر ادامه می‌یابد.

کریمی عنوان کرد: خط انتقال آب به شهر کاج پس از خروج از ایستگاه پمپاژ با عبور لوله از رودخانه شروع شده و در ادامه مسیر با گذشتن از جاده و دیگر موانع توپوگرافی در نهایت به مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی آن شهر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز ایستگاه پمپاژ آب، نصب شیرهای هوا، تعبیه شیرهای فشار شکن ۸ اینچ، بکارگیری والوهای تخلیه اضطراری آب و... از جمله تاسیساتی است که برای این خط انتقال آب آشامیدنی شهر کاج در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیاز آبی شهر کاج را با توجه به افزایش جمعیت و مشترک در افق طرح حدود ۲۰ لیتر اعلام نمود.

 کریمی اعتبار این پروژه را ۲۰ میلیارد تومان اعلام نمود و اضافه کرد: شهر کاج از توابع شهرستان اردل با جمعیت حدود پنج هزار نفر و ۱۲۰۰ مشترک آب در حاشیه رودخانه کارون و در ۶۷ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
 
انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58770

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58770/تامین-آب-کاج-چشمه-باغ-رستم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir