کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

خرید گندم 42 درصد رشد داشته است

8 مهر 1403 ساعت 13:40

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته رشد خرید گندم در استان نسبت به سال ماقبل آن 80 درصد بود و امسال نیز علاوه بر رشد خوبی که سال گذشته شاهد بودیم 42 درصد رشد خرید گندم داشتیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حسین برزگر ظهر امروز در همایش آغاز سال زراعی و طرح جهش تولید در دیمزارهای استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیش‌بینی و تدارکات لازم برای کشت پاییزه انجام شده است.

وی افزود: حدود 11 هزار تن نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان ازجمله کودهای شیمیایی تامین شده است، همچنین 4 هزار تن نیز بذور اصلاح شده در شرکت‌ها و مراکز اصلاح بذور اصلاح شده فراهم و تامین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقدامات لازم برای پیش‌بینی دوره‌های آموزشی و اقدامات تربیتی و همچنین 11 هزار دستگاه ماشین‌آلات بخش کشاورزی برای کشت پاییزه آماده و تجهیز شده است.

برزگر عنوان کرد: مشکل سوخت نیز با همکاری که شرکت نفت چهارمحال و بختیاری داشت حل شده و سهمیه ماشین‌آلات برابر سال گذشته تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: 85 دستگاه کشت مستقیم در نظر گرفته شده است تا بتوانیم کشت‌های کم خاکورز و بدون خاکورز را برای افزایش ماده عالی خاک از امسال توسعه دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سال گذشته فرایند افزایش ماده عالی خاک از 26 هزار هکتار به 50 هزار هکتار رشد کرد و امید است امسال از این میزان فراتر رود.

برزگر بیان کرد: سال گذشته رشد خرید گندم در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سال ماقبل آن 80 درصد بود و امسال نیز علاوه بر رشد خوبی که شاهد بودیم 42 درصد رشد خرید گندم داشتیم و استان پنجم به لحاظ رشد خرید گندم بودیم و بیش از 67 هزار و 500 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.
 
انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58745

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58745/خرید-گندم-42-درصد-رشد-داشته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir