کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برادر شهيد يحيی بهشتی:

شهيد يحيی بسيار مهربان بود

6 مهر 1403 ساعت 10:22

برادر شهيد يحيي بهشتی گفت: شهيد يحيی مهربان و خوش اخلاق بود رفتارشان با اقوام و فاميل و دوستان آنچنان متين، آرام و پسنديده بود که خيلی مورد توجه آنها واقع می شد.




به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« جهانبین نیو»، حمزه علی بهشتی برادر شهید یحیی بهشتی در یادواره این شهید والا مقام که در روستای بهشت آباد برگزار شد ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم و تشکر از شرکت کنندگان به برخی از خصوصویات برادرش اشاره کرد و افزود: شهید یحیی فردی مهربان و خوش اخلاق بود، رفتارشان با اقوام و فامیل و دوستان آنچنان متین، آرام و پسندیده بود که خیلی مورد توجه آنها واقع می‌شد.

بهشتی افزود: همیشه با خانواده و پدر و مادرم با زبانی نرم و لطیف صحبت می‌کرد و احترام خاصی نسبت به آنها داشت؛ بطوریکه پدر و مادرم به جانش قسم می‌خوردند.

وی اظهار کرد: ایشان فردی بودند که به متعلقات دنیوی اهمیّت نمی‌دادند و مادیات برایش ارزشی نداشت.

بهشتی بیان کرد: اهداف و آرمان‌های عالیه امام راحل مسیر زندگی برادر شهیدم را مشخص کرد و روحیه ایثار و فداکاری به خوبی در وجود او پرورش یافت.

این برادر شهید عشق به قرآن، علاقه‌ی شدید به امام و ولایت فقیه، صبوری وبردباری، احترام به بزرگترها وتلاش در راه کسب روزی حلال را از دیگر ویژگی‌های شهید یحیی بهشتی بیان کرد.


شهید یحیی بهشتی در سال ۱۳۴۳ در روستای بهشت آباد از شهرستان اردل در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی دیده به جهان گشود، این شهید والامقام سرانجام پس از ۲۳ ماه در جبهه‌های در مورخ ۱۳۶۷/۱/۹ در جبهه فاو بر اثر گلوله مستقیم توپ به درجه شهادت نائل آمد و به سوی کسی که به آن علاقه داشت که همان ابا عبدالله الحسین (ع) بود رفت تا به او بگوید من فقط بخاطر زنده نگه داشتن دین تو و جدت پیامبر اسلام این راه را انتخاب کردم و به ندای تو و امام خمینی (ره) لبیک گفتم.

انتهای پبام/۵۷۰ ه
 


کد مطلب: 58730

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58730/شهيد-يحيی-بسيار-مهربان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir