کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

کسانی که مهمان را شهید کردند، منتظر جواب آن باشند

30 شهريور 1403 ساعت 13:11

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: کسانی که مهمان را در کشور ایران شهید کردند، منتظر باشند که به زودی جواب آن را بگیرند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی ظهر امروز در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این جلسه تودیع نماینده سابق ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری است که حقا در مدت ۱۳ سال عهده دار این مسئولیت سنگین بودند؛ و دلسوزانه از عهده انجام این مسئولیت سنگین بر آمدند.

وی ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب شیعه، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در مدت تصدی این مسئولیت به نحوه احسن انجام وظیفه کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: از نزدیک شاهد فعالیت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام بودم، این بزرگوار مورد عنایت مقام معظم رهبری در این مدت بودند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند: برای سلامتی حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام دعا می‌کنم و استعفا وی را پذیرفتند، گفت: از همه شما عزیزان تقاضا دارم با توسل به اهل بیت (ع) و میلاد مبارک دو نور بزرگ پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برای سلامتی حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام دعا کنید.

محمدی گلپایگانی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فردی را برای جایگزینی حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام معرفی کردند که انسانی وارسته، فاضل، دانشمند و با سابقه طولانی در نیابت امام جمعه و از همه مهم‌تر سید بودن وی است.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری و نواحی اطراف آن نسبت به اهل بیت (ع) ارادت خاصی دارند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری حکمی را صادر و حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد منصوب کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: یکی از  ویژگی‌های حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ساده زیستی وی بود، در مدت ۱۳ بسیار ساده زیست و قانع بود، زندگی بسیار ساده داشت، ساعت کار برای وی مفهومی نداشت، خستگی را نمی شناخت و گاهی حتی ما را نیز خسته می‌کرد.

محمدی گلپایگانی بیان کرد: عنایاتی که مقام معظم رهبری به واسطه حجت‌الاسلام نکونام به چهارمحال و بختیاری داشتند کمتر به جای دیگری ابراز می‌کردند.

وی عنوان کرد: حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نشان داد که شایستگی لازم را برای مسئولیت نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری داشته و دارد اما کسالت مانع از فعالیت وی شد و امیدوارم حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی هم همین روش را ادامه دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هستند، انتظار مقام معظم رهبری از وی برگزاری باشکوه نماز جمعه به عنوان مظهر وحدت است.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: برای برپایی باشکوه نماز جمعه اهمیت ویژه قائل باشید، فرزندانتان را همراه خود بیاورید چراکه راه محافظت آنان از آسیب‌های در فضای مجازی و سالم ماندن آن‌ها حضور در مجالس دینی و مذهبی به خصوص نماز جمعه است، به نماز جمعه اهمیت دهید و به عنوان یک فریضه واجب در آن شرکت کنید.

وی خاطرنشان کرد: هر چه داریم از زحمات و انوار اهل بیت (ع) است، بسیاری از علما و بزرگان بر گردن ما حق دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر روی یک مسأله بسیار مهم حساسیت دارند و آن جهاد تبیین است، جهاد تبیین یعنی شناخت دشمن و شناساندن دشمن، امروز تبلیغات مسموم حق را باطل می‌کند.

محمدی گلپایگانی بیان کرد: بر روحانیان لازم است آمریکا و جنایت‌کاران را به مردم بشناسانند، اگر قدرت نظامی و زحمات نیروهای مسلح نبود امروز ریشه اسلام و انقلاب را از این کشور کنده بودند.

وی تاکید کرد: در درجه اول مسئولان و روحانیون و سپس اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای مردم از دشمن‌ها بگویند، جهاد تبیین بر همه واجب است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: امروز شاهد ثبت ۴۱ هزار شهید در غزه هستیم و این جنایت همچنان ادامه دارد، به گفته مقام معظم رهبری باید رگ ارتزاق اسرائیل را قطع کرد، بیشتر این شهدا زنان، کودکان و شیرخوراگان بودند، دشمن کودک‌کش علاوه برا کشتار جنون‌آمیز به مردم بی‌گناه تشنگی گرسنگی می‌دهد و با بمب‌های آمریکایی آنان را به شهادت می‌رسانند.

محمدی گلپایگانی عنوان کرد: کسانی که مهمان را در کشور ایران شهید کردند، منتظر باشند که به زودی جواب آن را بگیرند.

محمدی گلپایگانی عنوان کرد: مردم  چهارمحال و بختیاری با سابقه درخشان در میدان‌های جنگ هشت ساله، شهدای بزرگی را تقدیم ایران کردند و امروز کافی است رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران لب تر کنند تا مردم در صف اول  به ایشان جواب مثبت دهند.

وی خاطرنشان کرد: مراقب توطئه‌ها باشید، بدانید امنیت امروز از برکت خون‌های شهیدان است، شهیدان خود را فدا کردند تا به کشور امنیت دهند و بنابراین باید خوانواده‌های شهدا نیز از احترام ویژه‌ای برخوردار باشند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 58650

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58650/کسانی-مهمان-شهید-کردند-منتظر-جواب-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir