کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سامان:

وحدت مهم‌ترین عامل موفقیت است

30 شهريور 1403 ساعت 6:00

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سامان گفت‌: برای ایستادگی در برابر توطئه دشمنان اسلام‌، امت اسلام نیاز به وحدت دارد و نباید در این مهم کوتاهی صورت گیرد‌ چون وحدت مهم‌ترین عامل موفقیت است.


حجت‌الاسلام و المسلمین حمید بهرامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» اظهار کرد‌: نبی بزرگوار اسلام که از دل مردم برانگیخته شده با اتصال و ارتباط با وحی کوشیده که انسان‌ها را حول یک محور قرار دهد و آن محور وحدت کلمه است تا اقتدار نظام الهی را در پرتو این وحدت به نمایش بگذارد‌.

وی ادامه داد‌: خداوند متعال در مصحف شریف در آیه 103سوره مبارکه آل عمران خطاب به پیامبر و مسلمانان می‌فرماید‌: "و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید‌"، این آیه شریفه‌ سوره مبارک آل عمران مصداق بازر این روزها است‌، در واقع امت اسلام خداوند تبارک و تعالی در این آیه به صراحت به موضوع باهم بودن و وحدت و با هم دستورات الهی را شنیدن و به پراکنده اجرا نکردن دستورات الهی اشاره می‌کند‌، اگر یک لحظه در معنا و مفهوم آیه دقت کنیم آیه به ما می‌گوید‌: که اساساً کتاب آسمانی قرآن برای این هست که مسلمانان متفرق و پراکنده نشوند.

بهرامی خاطرنشان کرد‌: در روایتی شیعه و سنی نقل کردند که نبی بزرگوار اسلام فرمود‌: سه مولفه هست که اگر این سه مورد را مسلمانان رعایت کنند دچار لغزش و خیانت نمی‌شوند‌، یکی از آن مولفه‌ها که پیغمبردمی‌فرماید‌: عملی که خالصاً و مخلصاً برای وجه‌الله انجام دهند‌، دوم‌ خیرخواهی برای پیشوایان مسلمان و سوم‌ همراهی و ملازمت جماعت مسلمین است.

وی اضافه کرد: مفهوم اتحاد اسلامی که شاید به جرعت می‌توانیم بگوییم که در قرن اخیر در میان علما‌، فضلا و افرادی که در این حوزه دستی بر آتش دارند و روشنفکران اسلامی همواره به این صورت است که فرقه‌های اسلامی بخاطر اتحاد اسلامی از اصول اعتقادی یا غیر اعتقادی خود صرف نظر کنند و به اصطلاح به سمت نقاط مشترک بروند و از آن چیزهایی که تفرقه دارد به شدت پرهیز کنند‌.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سامان تصریح کرد‌: چند روز گذشته مقام معظم رهبری دیداری به مناسبت هفته وحدت با علما به ویژه علمای اهل تسنن داشتند‌، چند کلید واژه در فرمایشات ایشان بود‌، یکی از این کلید واژ‌ها امت اسلامی بود‌، ایشان فرمودند‌: "ما یک امت اسلامی هستیم ممکن است بعضی‌ها ایرانی باشیم بعضی عراقی‌، یک عده مال شام باشیم و... این مرزها و فاصله ‌های جغرافیایی‌، آن امت اسلامی بودن ما را تغییر نمی‌دهد‌".

وی عنوان کرد: جمله کلیدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند‌، این بودکه نمی‌شود ما بگوییم مسلمانیم‌، خود را امت اسلامی بدانیم اما از رنجی که امروز دشمنان اسلام بر سر مردم غزه‌، یمن  و میانمار و...ایجاد می‌کنند غفلت کنیم‌، مقام معظم رهبری (مدظلله) این عبارت را دارند که این بی تفاوتی خلاف تعالیم و اصول اسلام است.

بهرامی اظهارکرد‌: مقام معظم رهبری می‌فرمایند‌: یکی از مولفه‌های که الان به شدت جامعه و امت اسلامی به آن نیازمند هست همدلی و همدردی است‌، یکی از کارهایی که ما می‌توانیم انجام دهیم همین است که در نمازهای جمعه‌، جماعت و محافل خانوادگی این تعبیر قرانی که چند مرتبه مقام معظم رهبری تکرار کردند و آن واژه امت اسلامی است را تکرار کنیم‌.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سامان گفت‌: دور هم نشستن امت اسلام‌، همین کنفرانس اسلامی که به اصطلاح در بین مسلمانان برگزار می‌شود باعث حراس دشمنان اسلام است، مسائل مهمی داریم از جمله غزه، یمن، سوریه و سایر بلاد اسلامی پس وحدت صرفاً یک تاکتیک نیست‌، وحدت یک اصل از اصول اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد‌: ممکن است یک عده‌ای عوام باشند ناخواسته یک کاری انجام بدهند، حرفی بر زبان جاری کنند که به جریان وحدت اسلام خدشه وارد کند‌، اما متأسفانه گاهی خواص که می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند، خواسته مطالبی را به زبان جاری می‌کنند یا سکوت این‌ها باعث تأیید کار دشمنان اسلام است‌.

بهرامی ادامه داد‌: مقام معظم رهبری فرمودند‌: این برای جریان‌اسلام‌، دنیا‌ی اسلام و خود اسلام ضرر دارد‌، جریان مخالف به ویژه رژیم کودک‌کش اسرائیل به این اختلاف‌ها دامن می‌زند به این جریانات تحریک دامن می‌زند و می‌بینیم که از عالم شیعه و اهل تسنن بدگویی می‌کند‌، عالم اهل تسنن عالم اهل شیعه را می‌کوبد‌، پس باید در همه‌ ما انگیزه وحدت باشد اگر انگیزه وحدت باشد بسیاری از کارها انجام می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سامان یادآور شد‌: در همین هشت سال دفاع مقدس در پرتو وحدت ما از برادران اهل تسنن ۱۵ هزار هزار شهید داشتیم و همه‌ آن شهدا هدفشان عزت امت اسلام بود‌‌.

وی گفت‌: مقام معظم رهبری فرمودند‌: یکی از واجبات قطعی امت اسلام این است که از هر شخصی و هر دولتی و هر طیف سیاسی هر کاری که از دستش برمی‌آید حمایت کنند‌، یکی می‌تواند با پولش‌، یکی با سلاح یا با موضع‌گیری سیاسی‌، یکی به عنوان مبلغ در ممبر نماز جمعه و جماعات‌، خلاصه هر کسی می‌تواند برای آزادی قدس شریف و برای آزادی مردم مظلوم و بی دفاع غزه تلاش کند.

بهرامی بیان کرد: اگر خلاف این جریان عمل کردیم و با دشمنان مردم مظلوم فلسطین سازش کردیم این به صلاح جریان اسلام نیست‌، شاهد هستید روز گذشته حمله سایبری که رژیم کودک کش اسرائیل علیه برادران ما در حزب الله لبنان انجام داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سامان تاکید کرد: امیدواریم که به برکت پیامبر صلح و رحمت پیامبری که حتی در زمان حیاتشان نسبت به جریانات غیر اسلامی هم با مهر و محبت حقوق بشر رفتار می‌کردند تمام جریان اسلام ید واحده بشوند و در تمام آن مولفه‌هایی که اشتراک و وحدت نظر دارند این‌ها هم قسم بشوند و کمک کنند به ارتقاء جریان اسلام طبیعتاً این مهم اگر صورت بگیرد رضایت قلب مقدس نبی بزرگوار اسلام را به دنبال دار‌د.

وی افزود: همه‌ ما مشمول دعای خیر نبی بزرگ اسلام قرار می‌گیریم امیدواریم که همه آنهایی که تیریبون دارند همه‌ آنهایی که رسانه دارند به ویژه در عصر فضای مجازی آنهایی که قلم زنی می‌کنند، در این چند روز باقیمانده از هفته وحدت در راستای ار تقای دوستی و تقویت برادری بین تمام گروه‌های اسلامی و تمام جریانات فکری که اعتقادی به اسلام عزیز و اسلام ناب دارند نقش‌آفرین باشند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 58644

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58644/وحدت-مهم-ترین-عامل-موفقیت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir