کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرکنسول روسیه در اصفهان تاکید کرد:

لزوم تقویت صنعت گردشگری ایران و روسیه

29 شهريور 1403 ساعت 11:12

سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: مانعی که میان دو کشور وجود دارد این است که مردم دو کشور در خصوص فرهنگ، پتانسیل‌ها و... یکدیگر آشنایی ندارند و گردشگری می‌تواند این مشکل را رفع کند.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، آندری ژیلتسوف صبح امروز در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ما انتظار داریم به زودی بین دو کشور قراردادی امضا شود که این قرارداد افق‌های روشنی را برای ما در پی دارد.
 
وی تصریح کرد: وجود روابط صمیمانه میان دو کشور بسیار اهمیت دارد چراکه ایران کشوری مستقل می‌باشد و این برای ما باعث افتخار است.
 
سرکنسول روسیه در اصفهان افزود: تعداد کشورهایی که سیاست خارجه مستقلی دارند محدود است، اما روسیه و ایران در بین این کشورها سیاست خارجه مستقل را برگزیده‌اند.
 
وی بیان داشت: ما انتظار داریم قرارداد پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان اوراسیا مصوب شود، روسیه این قرارداد را تصویب کرده و درحال حاضر توپ سمت ایران است.
 
ژیلتسوف تاکید کرد: رقابت اقتصادی بین دو کشور محور ارتقای روابط قرار دارد و پیوستن ایران به سازمان اوراسیا این فرصت را به صادرکنندگان ایران می‌دهد که بتوانند در این منطقه کالاهای خود را صادر کنند.
 
وی افزود: راه‌اندازی کریدور جنوب به شمال روابط ایران و روسیه را تقویت می‌کند و بعد مهم در این زمینه توسعه صنعت گردشگری است چراکه به آشنایی مردم و تجار دو کشور با یکدیگر کمک بسیاری می‌تواند بکند.
 
سرکنسول روسیه در اصفهان ادامه داد: مانعی که میان دو کشور وجود دارد این است که مردم دو کشور در خصوص فرهنگ، پتانسیل‌ها و... یکدیگر آشنایی ندارند و گردشگری می‌تواند این مشکل را رفع کند.
 
ژیلتسوف یادآور شد: در سال گذشته میلادی حدود 60 هزار ایرانی به روسیه با هدف توریستی سفر کردند که این اتفاق خوبی است این درحالی است که متقابلا همین تعداد روس هم برای گردشگری وارد ایران شده است که حدودا سه برابر سفرهای چند سال گذشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گردشگران افزایش داشته‌اند اما در مقایسه با افرادی که از ایران یا روسیه وارد ترکیه می‌شوند بسیار ناچیز است که باید برای افزایش آن تلاش شود.
 
سرکنسول روسیه در اصفهان بیان داشت: بر این باور هستم که کشور ایران پتانسیل‌های توریستی بی‌نظیری دارد و به‌نوعی رقیب واقعی ترکیه از این نظر است.
 
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای ارتقا و حل مشکلات صورت گرفته راه‌اندازی سیستم دریافت ویزای الکترونیکی است که روند دریافت ویزا را آسان می‌کند.
 
سرکنسول روسیه در اصفهان اذعان داشت: ما به دنبال همکاری بیشتر اتاق‌های بازرگانی در ایران با روسیه هستیم و از آن‌ها دعوت به همکاری می‌کنیم.
 
انتهای خبر/1026ج
 


کد مطلب: 58636

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58636/لزوم-تقویت-صنعت-گردشگری-ایران-روسیه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir