کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کشت زعفران در ۲۷۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

28 شهريور 1403 ساعت 13:19

مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۷۰ هکتار از اراضی استان به کشت زعفران اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم کلاله زعفران برداشت شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، یزدان احمدزاده ظهر امروز در حاشیه برداشت زعفران از مزارع استان با اشاره به آغاز کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 270 هکتار از اراضی استان به کشت زعفران اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود 1600 کیلوگرم کلاله زعفران برداشت شود.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر یکی از سیاست‌های وزارت‌‌ خانه کشت گیاهان کم آب بر بوده که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی 28 تن پیاز زعفران خریداری نموده و به صورت یارانه‌دار در اختیار کشاورزان قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ابلاغ برنامه اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در شهرستان کیار حدود 145 هکتار انواع گیاهان دارویی کشت و کار شده که از این سطح حدود 100 هکتار آبی و 454 هکتار دیم است.

احمدزاده عنوان کرد: سطح زیر کشت زعفران نیز در شهرستان کیار 35 هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود 220 کیلوگرم کلاله برداشت شود.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میزان اشتغال ‌مربوط به کشت زعفران از ابتدا تا برداشت محصول در سطح کشت شده در استان بالغ بر 5500 نفر و میانگین عملکرد حدود 6 کیلوگرم است که در سال‌های قبل تا 9 کیلوگرم نیز بوده است.

وی نیاز آبی کم، ماندگاری محصول و ایجاد اشتغال مولد را از جمله مزایای کشت زعفران معرفی کرد و گفت: ایجاد درآمد پایدار برای کشاورزان، بهره‌برداری 5 تا 7 سال  با یک بار کشت و ارز آوری قابل توجه محصول زعفران نیز از دیگر مزایای کشت این محصول در چهارمحال و بختیاری است چراکه کیفیت کلاله تولیدی در این استان با توجه به اختلاف از سطح دریا بسیار خوب است.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58626

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58626/کشت-زعفران-۲۷۰-هکتار-اراضی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir