کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح کم‌ترین جرم را دارند

28 شهريور 1403 ساعت 12:05

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در سنوات گذشته در سطح نیروهای مسلح به برکت مشارکت فرماندهان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم شاهد کمترین وقوع جرم در سطح نیروهای مسلح هستیم


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، شیرود بزرگی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح در برنامه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری در توجه و اهتمام مسئولین، مدیران و فرماندهان به مقوله پیشگیری از جرم که بخش مهم از سیاست جنایی خود علاوه بر رسیدگی های قاطع، صحیح و دقیق به جرائم نیروهای مسلح به بحث پیشگیری از وقوع جرم اختصاص داده است.
 
وی بیان داشت: در سازمان قضایی امروز بیش از یک ربع قرن اجرای برنامه‌های پیشگیری سابقه دارد.
 
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح کرد: در سال جاری موضوع شوراهای پیشگیری از جرم که در سراسر کشور برگزار می‌شود، بحث سو استفاده از موقعیت شغلی است.
 
وی افزود: ما مولفه‌هایی که در استان‌ها به عنوان علت و راهکار اجرایی برگزیده و ارسال کردند، توسط کارشناسان ما مورد تحلیل قرار می‌گیرد سپس مولفه‌ها طبقه بندی و به استان‌های اجرا، ابلاغ می‌شود؛ از سال آینده پیگیری اجرای راهکارها را داریم.
 
بزرگی گفت: در سنوات گذشته در سطح نیروهای مسلح به برکت مشارکت فرماندهان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم شاهد کمترین وقوع جرم در سطح نیروهای مسلح هستیم و این کاهش وقوع جرم در بخشی از جرائم خاص مورد کنترل و پیشگیری قرار گرفته است.
 
نیروهای مسلح ما از سلامت کامل و کافی برخوردار هستند
 
در ادامه برنامه روح اله کریمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای قضایی مسلح آغاز شد، اظهار کرد: این اولین شورای پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد که بعد از این شورا، کمیسیون‌های تخصصی را ما در چهارمحال و بختیاری داریم، که با ریاست یگان نیروهای مسلح این شورا آغاز می شود و دبیری آن با دادستان استان است.
 
وی افزود: بعد از برگزاری کمیسیون‌ها در انتهای سال یک شورای پیشگیری داریم که در آنجا راهکارها را احصا می‌کنیم.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری بیان داشت: به بزه سو استفاده شغلی با تاکید بر جرایم مالی و ضد اخلاق عمومی بحث و تبادل نظر می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما از سلامت کامل و کافی برخوردار هستند، مطرح کرد: ما معتقد هستیم کمترین آسیب و بزه در نیروهای مسلح میتواند آثار جبران ناپذیری داشته باشد و امنیت و اعتبار عمومی را خدشه دار کند.
 
کریمی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح موضوع بزه سو استفاده از موقعیت شغلی را در این راستا دنبال می‌کند و آثار خوبی را به دنبال خواهد داشت.


کد مطلب: 58614

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58614/نیروهای-مسلح-کم-ترین-جرم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir