کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خبرداد:

اتمام بهسازی چشمه دره بید در شهرستان کیار

26 شهريور 1403 ساعت 9:12

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اتمام بهسازی چشمه دره بید در شهرستان کیار خبر داد.


محمد کریمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به اینکه بهسازی چشمه دره بید به اتمام رسیده است، اظهار کرد: این چشمه به علت تغییرات سطح تراوش دچار کاهش آبدهی شده بود که با ایجاد زهکش و چاهک جدید احیا و دبی آن افزوده شد.

وی افزود: این طرح آبرسانی روستاهای دره بید، کلکله، سرروک و معدن در شهرستان کیار را تامین آب می‌نماید که در سالیان گذشته مشکل کمبود آب شرب داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به رفع کمبود آب روستاهای این مجتمع، ادامه داد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

کریمی عنوان کرد: با اجرای این طرح، جمعیتی افزون بر 2 هزار و 500 نفر در روستاهای این منطقه از نعمت آب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات دبی چشمه مذکور به حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها همانند طرح‌های آبرسانی به شهرهای مختلف در اولویت‌ کاری شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

کریمی بیان کرد: در حال حاضر طرح‌های آب و فاضلاب در همه شهرهای این شهرستان و روستاهای دورک، پوراز، جغدان، مجتمع چهار روستایی دره بید به معدن و... شهرستان کیار در حال اجرا بوده که تعدادی از این طرح‌ها طی سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند و مردم از مزایای آنها منتفع می‌شوند همانگونه که طرح‌های آبرسانی به روستاهای ده‌ کهنه سررک و کهن دژ به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: مجتمع دره بید به معدن با چهار روستا و جمعیتی افزون بر ۲ هزار و 500 نفر و بیش از ۶۰۰ خانوار آخرین روستاهای دهستان مشایخ از بخش ناغان شهرستان کیار است که در همسایگی روستاهای بخش ارمند شهرستان لردگان واقع است و در فاصله ۱۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 58590

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58590/اتمام-بهسازی-چشمه-دره-بید-شهرستان-کیار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir