کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آشنایی جوامع محلی با تعارضات حیوانات

23 شهريور 1403 ساعت 6:01

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تعارض حیات‌وحش با باغداران در فصل تابستان به اوج خود می‌رسد که در این راستا جوامع محلی باید آموزش لازم جهت نحوه برخورد با حیوانات را آموزش ببینند.


سعید یوسف پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، اظهار کرد: کارگاه آموزشی بررسی تعارضات  حیات وحش با جوامح محلی در بخشداری‌های شهر گندمان و بلداجی برگزار شد. 
 
مدیر کل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری اين كارگاه آموزشی را آشنایی جوامع محلی با نحوه صحيح برخورد با حیات‌وحش اعلام کرد و گفت: تعارض حیات وحش با باغداران و کشاورزان در فصل تابستان و حین برداشت محصول به اوج خود می‌رسد.  
 
یوسف پور بیان‌داشت: بر اين اساس برای بررسی مستقيم اين ناسازگاری‌ها و ارائه راه حل، با مشاركت جوامع محلی منطقه، تيم آموزشی اداره‌كل با همکاری ادارۀ حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره‌کل حفاظت محيط زيست چهارمحال‌وبختیاری اين  كارگاه را برگزار كرد. 
 
وی افزود: دراين كارگاه آموزشی از باغداران و زارعين دعوت به عمل آمد و خطر انقراض اين گونه حيات وحش و لزوم انجام مراقبت‌های لازم برای حفاظت از باغات و عدم آسيب به اين گونه جانوری تذكر داده شد. 
 
گفتنی است؛ در اين كارگاه آموزشی مباحثی همچون ناسازگاری‌های ميان انسان و طبيعت، علل تعارضات جوامع محلی باخرس قهوه‌ای، نحوۀ صحيح برخورد انسان و خرس قهوه‌‌ای راهكارهای عملی با توجه به امكانات مطرح شد. 

انتهای خبر/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 58550

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58550/آشنایی-جوامع-محلی-تعارضات-حیوانات

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir