کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری:

خروجی امر به معروف و نهی از منکر عدالت است

18 تير 1403 ساعت 11:40

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری خروجی امر به معروف و نهی از منکر را عدالت عنوان کرد و گفت: عدالت یعنی هر چیزی سر جای خود قرار گیرد


حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فروعات دینی است که به وسیله آن سایر واجبات احیا می‌شود و جامعه و خانواده به سمت نیکی‌ها و خوبی‌ها پیش خواهد رفت.
 
وی تصریح کرد: مهم است که مصادیق معروفات و  منکرات را بشناسیم، چراکه تا قبل از ایجاد این شناخت ممکن است برعکس عمل شود.
 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در حوزه خانواده موضوع معروف‌ها مانند خوب تربیت کردن فرزندان، ترویج نماز در خانواده، ملاک‌ها و شاخص‌های انتخاب همسر و در حوزه منکرات سوء تربیت‌ها، بی‌احترامی به پدر و مادر و... مطرح است.
 
احمدی با بیان اینکه در جامعه هم مصادیقی از منکرات و معروفات وجود دارد خاطرنشان کرد: عدم رعایت حجاب و عفاف، دریافت زیرمیزی، پارتی‌بازی، انتصاب‌های ناشایست در ادارات، تبعیض، سوءاستفاده و حیف و میل بیت‌المال، استفاده شخصی از اموال عمومی و... همگی جزء منکراتی هستند که همه موظفیم بشناسیم و احساس مسئولیت در قبال آن‌ها داشته باشیم.
 
وی خروجی امر به معروف و نهی از منکر را عدالت عنوان و خاطرنشان کرد: عدالت یعنی هر چیزی سر جای خود قرار گیرد و در این صورت است که حرکت رو به جلو و پیشرفت اتفاق می‌افتد و برای تحقق این امر هم معروفات و منکرات باید شناخته شود و هم فرد شیوه امر و نهی کردن را بیاموزد.
 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط فرد شناخته شود، گاهی برخی از ملاحظات از امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری می‌کند.
 
احمدی اضافه کرد: برخی از بهانه‌ها در قبال امر به معروف و نهی از منکر در جهت رفع تکلیف آورده می‌شود، اما افراد عواقب این عمل نکردن را در اکثر مواقع متوجه نیستند و از همین رو نسبت به آن موضع می‌گیرند.

وی عنوان داشت: وقتی در جامعه منکرای درح ال رخ دادن، یا معروفی در حال ترک شدن است و انسان سکوت می‌کند، در واقع منجر به آسیب رسیدن همه می‌شود، اما اگر افراد نسبت به این موضوع حساس باشند، جامعه به مرور اصلاح می‌شود و بدی‌ها از بین خواهند رفت.
 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: در ابتدا شاید افراد از تذکر ما ناراحت شوند اما در بلندمدت متوجه خواهند شد که این تذکر به صلاحش بوده است.
 
احمدی بیان داشت: یکی از نکات ظریف در امر به معروف و نهی از منکر که باعث کاهش دلخوری بین افراد می‌‌شود این است که افراد از لحن مناسب استفاده کند و دلسوزی خود را منتقل کند، بنابراین نحوه بیان در این زمینه اهمیت بالایی دارد، اما در این بین نباید از باور قلبی فرد تذکردهنده غافل شد.
 
وی گفت: باید این نکته را در نظر داشت که ما از عمل فرد انتقاد می‌کنیم و نه از خود او، اگر با این دید تذکر داده شود می‌توان امیدوار بود که تاثیر بالا رود و رفتار ناصحیح اصلاح شود.
 
انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 57958

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/57958/خروجی-امر-معروف-نهی-منکر-عدالت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir