کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری:

مربیان ورزشی سفیران فرهنگی در جامعه هستند

22 خرداد 1403 ساعت 13:01

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: مربیان ورزشی همچون معلمان شغل انبیاء را دارا هستند و علاوه‌بر تربیت جسم و ارتقا استقامت بدنی وظیفه تربیت معنوی و فرهنگی را بر عهده دارند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محمود سلیمی در نشست با مربیان فرهنگی هیات‌های ورزشی با تبریک هفته گرامیداشت ازدواج اظهار کرد: فرهنگ بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان است توسعه مباحث فرهنگی در مقوله ورزش لازم و ضروری است و استان از ظرفیت بالای مباحث فرهنگی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مربیان ورزشی همچون معلمان شغل انبیاء را دارا هستند و مسئولیت خطیری مهم بر عهده دارند و علاوه‌بر تربیت جسم و ارتقا استقامت بدنی وظیفه تربیت معنوی و فرهنگی را بر عهده دارند و ورزشکاران به سمت مباحث فرهنگی سوق داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری اخلاق و منش پهلوانی را لازمه مقوله ورزش برشمرد و افزود: ایران اسلامی دارای فرهنگ غنی است و گذشتگان میراث گرانبهای فرهنگی را برای ما به ارث گذاشتند و ما موظف هستیم از مباحث غنی فرهنگی گذشتگان همچون منش پهلوانی، اخلاق‌مداری بهره بگیریم و این فرهنگ را به آیندگان منتقل کنیم.

سلیمی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی فعالیت مربیان فرهنگی در راستای هدفمند کردن برنامه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: سفیران فرهنگی بازوان توانمند برای نهادینه کردن مباحث فرهنگی در جامعه دارد و مربیان باید با مغتنم شمردن فرصت در سالن‌های ورزشی، ورزشکاران را با مباحث فرهنگی، منش پهلوانی و اخلاق‌مداری بیش از پیش آشنا کنند.

وی گفت: آموزش مباحث فرهنگی باید به‌صورت منسجم، هدفمند و با شبکه‌سازی از طریق مربیان فرهنگی صورت گیرد.

انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 57694

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/57694/مربیان-ورزشی-سفیران-فرهنگی-جامعه-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir