کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای تایید یا عدم تایید؛

هیچ نامزدی در حوزه انتخابیه مرکزی معرفی نشدند

1 بهمن 1402 ساعت 10:48

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: آخرین گزارش از سامانه جامع انتخابات؛ نشان می‌دهد فعلا کسی از نامزدهای حوزه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر برای تایید یا عدم تایید معرفی نشده است.


به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «جهانبین نیوز»، بهادر عبدالغنی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی با محوریت مشارکت در انتخابات با حضور فعالان فضای مجازی شهرستان شهرکرد در فرمانداری شهرکرد، اظهار کرد: امسال سال انتخابات است و سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری افزایش تولید و مهار تورم مزین است.

وی با اشاره با سخنان مقام معظم رهبری، افزود: چهار راهبرد اساسی و مهم رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری است و به نوعی همه در این چهار راهبرد سهیم هستیم، در رسیدن به مشارکت حداکثری باید همه به ویژه مسئولان اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان شهرکرد درباره پیش ثبت نام در حوزه شهرستان شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر، ادامه داد: در این حوزه تقریبا ۲۲۳ نفر پیش ثبت نام کردند.

عبدالغنی عنوان کرد: استعلام‌های شش گانه برابر قانون انجام شد و در نهایت ۱۱۴ نفر ثبت نام قطعی کردند، در نهایت نیز صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت و اجرایی بررسی شد.

وی درباره تعداد افراد در هیات اجرایی خاطرنشان کرد: هیأت اجرایی لیست ۳۰ نفره از جمع مردم و معتمدین بود که در نهایت ۸ نفر از این لیست انتخاب شد، همچنین سه نفر نیز از اعضای حقوقی که شامل دستگاه قضا، ثبت احوال و  فرمانداری هستند به عنوان عضو حقوقی در هیات نظارت و اجرایی بررسی عضو هستند.

فرماندار شهرستان شهرکرد اضافه کرد: تمام تلاش‌ها بر این بود تا در فرجه زمانی 10 روز، طبق قانون مجلس، با رعایت عدالت و قوانین بررسی‌ صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شود که در نهایت بررسی‌ها منجر به تایید ۶۹ نفر از سوی هیأت اجرایی و در انتها ۳۲ نفر توسط هیأت نظارت به عنوان نامزد شد.

عبدالغنی با اشاره به احتمال تغییر آمار مربوط به نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر، بیان کرد: این تغییرات به دلیل تغییر حوزه انتخابی، احتمال انصراف، رسیدگی به اعتراضات نامزدهای انتخاباتی که به هر دلیلی تایید صلاحیت نشدند و... پیش‌بینی شده است.

وی درباره فرجه زمانی شورای نگهبان به جهت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرجه زمانی ۳۰ روز بررسی شورای نگهبان جهت تعیین تکلیف صلاحیت یا عدم صلاحیت نامزدها تا ۱۹ بهمن ماه است و آخرین گزارش از سامانه جامع انتخابات؛ نشان می‌دهد فعلا کسی از نامزدها برای تایید یا عدم تایید معرفی نشده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد به سایت سامانه جامع اشاره کرد و گفت: سایت از ۳۰ دی‌ماه برای تغییر حوزه باز شده است، تغییر حوزه، باید به دست هیئت اجرایی و نظارت برسد و فرجه زمانی یک هفته‌ای تا دو هفته قبل از انتخابات که آخرین زمان اعلام است، ادامه خواهد داشت.

عبدالغنی درباره ارائه اهداف و برنامه‌ها توسط نامزدهای انتخابات مجلس‌ شورای اسلامی اذعان داشت: در یک هفته مانده به انتخابات، نامزدها برنامه و اهداف را ارائه می‌دهند، عدالت در زمان و شرایط یکسان برای همه نامزدها در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره تعداد شعبات اخذ رای در انتخابات پیش رو افزود: در شهرستان شهرکرد، بخش مرکزی و لاران  ۱۳۵ شعبه در سامانه جامع ثبت شده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: بازرسی نمایندگان فرمانداری تا ۱۱ بهمن ماه انجام می‌گیرد و در بحث آموزش‌های افراد در تلاش هستیم که بهترین شرایط برای این مهم فراهم شود.

عبدالغنی درخصوص نهضت ملی مسکن در شهرستان شهرکرد بیان داشت: قبول داریم که باید روند کار سرعت بیشتری داشته باشد.

وی یادآور شد: مشارکت در انتخابات برای نظام، اسلامیت و جمهوریت بسیار اثر‌گذار است.

انتهای خبر/1031ج


کد مطلب: 56370

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56370/هیچ-نامزدی-حوزه-انتخابیه-مرکزی-معرفی-نشدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir