کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فارسان مطرح کرد;

دیپلماسی آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی از منجلاب شکست غزه

22 دی 1402 ساعت 14:45

امام جمعه فارسان گفت: آمریکا وارد میدان دیپلماسی شده است تا خیلی آبرومندانه ابتدا رژیم صهیونیستی را از منجلاب شکست غزه نجات دهد و در ادامه امتیازی که این رژیم در میدان نبرد نتوانسته است از مقاومت بگیرد را در عرصه مذاکره بگیرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تشدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین به آخرت توجه داشته و اگر فعالیتی هم دارند برای ساختن آخرت است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۶۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: مردم در دنیا به دو گونه عمل می‌کنند: یک دسته برای دنیا کار می‌کنند که آنان را دنیا به خود مشغول ساخته و از آخرت بازداشته است، می‌ترسند فرزندانشان دچار تنگدستی شوند، ولی خود را از تنگدستی در آخرت، ایمن می‌دانند. پس عمر خود را در راه تأمین سود دیگران می‌گذرانند؛ و دسته دیگر در دنیا برای آخرت کار می‌کنند و بدون این‌که برای دنیا کار کنند آنچه از دنیا روزی آنان است می‌رسد، پس هر دو فایده را باهم جمع کرده و هر دو عالم را صاحب شده‏اند و نزد خدا آبرو دارند و هر حاجتی از او بخواهند، روا می‌سازد. این عبارت زیاد توضیح لازم ندارد فقط بدانید که باید از فقر و دست‌خالی بودن خودمان در آخرت بترسیم؛ حواسمان باشد هر کاری می‌کنیم برای خدا باشد.

امام‌جمعه فارسان به سالروز میلاد امام باقر (ع)؛ اول رجب اشاره داشت و افزود: در روایات حبّ و بغض معیار دین‏داری شمرده‌شده است. از حضرت امام باقر (علیه‏السلام) رسیده است: «آیا دین‏داری چیزی جز محبت و دوستی اولیای خدا و بغض و دشمنی دشمنان الهی است؟» در حدیث دیگری امام صادق (علیه‏السلام) آن را محکم‌ترین دستگیره ایمان معرفی کرده است. دستگیره‏ای که از نماز، روزه، زکات، حج، عمره و جهاد در راه خدا محکم‌تر است. تولی و تبرّی، همانند ایمان به خدا و کفر به طاغوت دو بال برای سلوک به‌سوی کمال و تعالی و ترقی است که هیچ‌یک به‌تنهایی کفایت از دیگری نمی‌کند و با یکی از آن دو نمی‌توان صعود کرد.

وی تصریح کرد: همانند دو چشم است که برای پیمودن راه حق و رسیدن به سرچشمه نور باز بودن و به کار گرفتن هر دوی آن لازم است. حق و باطل و نور و ظلمت در یک‏جا نمی‌گنجد. در آینده یا هر دو چشم خویش را از دست می‌دهی و کور می‌گردی یا چشم دیگری بینا می‌شود و بغض و کینه دشمنان ما را نیز به دل خواهی گرفت. آنان که از آمریکا و اسرائیل متنفر نیستند، بالاخره سر از ظلمات شرک درمی‌آورند.

حجت‌الاسلام ملک پور به سالروز شهادت امام هادی (ع) هم اشاره داشت و بیان داشت: اینکه خدای متعال، مِثل ندارد، امّا مَثَل دارد؛ به این معنا است که خدای متعال حضرات معصومین را از جهت دارا بودن مقام رفیع انسانیت و تمام مراتب فضائل و کمالات از دیگران ممتاز کرده و آن‌ها را برترین نمونه‌ی خلقت برای بشریت قرار داده است و چون ازهرجهت نمونه هستند به‌عنوان مَثَلُ الاَعْلی معرفی‌شده‌اند.

وی اظهار داشت: راهِ مَثَل اعلا شدن، برای همگان گشوده است تا هر کس بتواند، به آنان نزدیک‌تر شود و بهره بیشتری ببرد. امیر مؤمنان علیه‌السلام، فرموده است: شما نمی‌توانید مثل من رفتار کنید؛ امّا می‌توانید به من کمک کنید؛ با چه چیزی؟ «بِوَرَعٍ»، با ورع خودتان، با پرهیز خودتان از گناه، با اجتهاد و کوشش و تلاش خودتان؛ این‌ها وظیفه‌ی من و شما است. هدف‌ها را برای ما ترسیم کردند، هم هدف‌های فردی و شخصی را، هم هدف‌های اجتماعی و سیاسی و کلّی را.

وی افزود: در هدف شخصی، رسیدن به اوج مقام کرامت انسانی هدف والای ما است؛ اهداف بزرگ اجتماعی، ایجاد حیات طیبه‌ی اسلامی و جامعه‌ی اسلامی است؛ جامعه‌ای که افراد خود را فرصت بدهد که بتوانند به‌سوی این هدف حرکت کنند: جامعه‌ی آباد، جامعه‌ی آزاد، جامعه‌ی مستقل، جامعه‌ی دارای اخلاق والا، جامعه‌ی متّحد، یکپارچه، جامعه‌ی متّقی و پرهیزگار؛ این‌ها اهداف جامعه‌ی اسلامی است.

امام‌جمعه فارسان به اهداف آمریکا در جنگ غزه هم اشاره داشت و افزود: بررسی جزئی و کلی میدان نبرد در غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در حال کاهش نیروهای خود به‌منظور کاهش تلفات در جنگ است و این عقب‌نشینی در حالی انجام می‌شود که این رژیم به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی که برای تحقق آن وارد غزه شد نرسیده است. هم حماس پرقدرت در غزه حضور دارد و هم هیچ فلسطینی نیز غزه را ترک نکرده است.

وی تصریح کرد: آمریکا از طریق بلینکن وارد معرکه شده و شروع به مذاکره با کشورهایی کرده است که به نحوی می‌توانند بر روی حماس تأثیر گذاشته و این جنبش را آرام نمایند. سفر به ترکیه، مصر، عربستان و… آمریکا وارد میدان دیپلماسی شده است تا خیلی آبرومندانه ابتدا رژیم صهیونیستی را از منجلاب شکست غزه نجات دهد و در ادامه امتیازی که این رژیم در میدان نبرد نتوانسته است از مقاومت بگیرد را در عرصه مذاکره بگیرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، توانایی فریب افکار عمومی را از دست داده است و هر نامی را هم برای این مرحله از نبرد بگذارد مهم نیست و نمی‌تواند واقعیت میدان را عوض کند. رژیم صهیونیستی در جزئیات و کلیات این نبرد بیش از سه ماه در همه جهات شکست‌خورده است و انشا الله در آینده جشن پیروزی مقاومت را در غزه برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/۵۹۰پ


کد مطلب: 56282

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56282/دیپلماسی-آمریکا-نجات-رژیم-صهیونیستی-منجلاب-شکست-غزه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir