به گزارش «جهانبین نیوز»، مهدی موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان ثبت احوال، سازمانی حاکمیتی و متولی بحث هویت و تابعیتها است، این سازمان در سال 1297 کار خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در راستای سیاستها و رویکرد تحولگرا و نوین دولت در تلاش است کلیه خدمات خود را بهصورت الکترونیک ارائه دهد تصریح کرد: در همین راستا ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده بهمنظور پوشش رابطه سببی و نسبی صاحبان اسناد سجلی راهاندازی شد و ارائه کارآمد خدمات را مدنظر دارد.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این سامانه در کنار هویت اشخاص حقیقی به عنوان یک موجودیت جدید به خانواده هم پرداخته میشود و این از اولویتهای دولت الکترونیک است.
موسوی یادآور شد: ایجاد پایگاه اطلاعات خانوار یکی دیگر از اقدامات در این زمینه است که هدف آن اجرای احکام آییننامهای شناسایی اتباع خارجی و ایرانی است و به استعلامات دستگاهها پاسخ میدهد.
وی با اشاره به ایجاد سامانه هویت یکپارچه ایرانیان یا به اختصار «سهیم» بیان داشت: 15 خدمت غیرحضوری از جمله تغییر نام و نام خانوادگی، گواهی تجرد، انتخاب نام، تغییر آدرس و... در این سامانه به مردم ارائه میشود.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری سامانه هویت دیجیتال ایرانیان یا «هدا» را یکی دیگر از سامانههای ایجاد شده در این مدت دانست و عنوان داشت: در این سامانه شناسایی و احراز هویت اشخاص در فضای مجازی انجام میشود.
موسوی با بیان اینکه تخصیص شناسه و صدور کارت شناسایی موقت برای فاقدین ورقه در دولت سیزدهم صورت گرفت ادامه داد: برای افراد فاقد شناسنامه بلافاصله بعد از شناسایی کارت و شناسه صادر میشود و این سامانه تا زمان تعیین تکلیف هویت و تابعیت افراد فاقد شناسنامه ارائه خدمات را تسهیل کرده است.
وی از فعالیت 30 نمایندگی ثبت احوال در خارج از کشور برای صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خبر داد و عنوان داشت: اگر فردی آدرس محل سکونت خود را تغییر دهد باید ظرف 20 روز اطلاعات خود را در سامانه تغییر نشانی ثبت احوال بارگزاری کند.
موسوی یادآور شد: در این مدت از سامانه تشخیص چهره بهرهبرداری شد وامکان استعلام هویت اشخاص حقیقی بر اساس پردازش چهره فراهم شده است.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری از افتتاح اتاق وضعیت جمعیت کشور در کشور خبر داد و تاکید کرد: از این پس اطلاعات جمعیتی بهصورت لحظهای قابل مشاهده است و متناسب با نیاز دستگاهها اقدامات انجام میشود.
وی بیان داشت: صدور گواهی فوت و ولادت بهصورت الکترونیکی، حضور فیزیکی را حذف کرده و با انتقال اطلاعات از مراکز درمانی به سازمان امکان انجام رصد حداکثری وقایع حیاتی فراهم و کاهش مراجعات به سازمان و کاهش جعل در این زمینه را به همراه دارد.
موسوی گفت: در بحث کارت ملی هوشمند 99 درصد درخواستهای افراد حائز شرایط که معادل 779 هزار و 199 درخواست از ابتدای طرح است دریافت شده و تا پایان آبان 732 هزار و 97 کارت در این استان صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری از تحویل 723 هزار و 57 کارت ملی خبر داد و تاکید کرد: 9 هزار و 40 کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان آماده است که باید تحویل شود.
انتهای خبر/1026ج